Aviseringar
Rensa alla

Socialfobi?


Ämnesstartare

Plötsligt har jag fått problem att vara bland folk i vissa situationer. Vet inte riktigt hur jag ska förklara dethär på ett bra sätt men jag ska försöka. Det är inte några problem om jag t.ex går på stan och det är folk omkring mig, eller om jag är i skolan och jag har mycket folk omkring mig. Men om jag t.ex ska gå på bio. Eller sitta på en föreläsning. Eller i matsalen i skolan och det är mycket folk där. Jag får alltså ångest/panikattacker när jag ska sitta still i ett rum med massa människor omkring mig. Jag känner mig liksom "instängd". Är inte så påläst om socialfobier men kan detta vara en slags socialfobi? Någon som upplevt liknande?


   
Citera

Mja, eller så känner du dig obekväm att vara instängd. Har känslan kommit på senare dagar eller varit med länge?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xuzkie: eller så känner du dig obekväm att vara instängd. Har känslan kommit på senare dagar eller varit med länge?

De senaste dagarna bara, har aldrig haft såhär förut. Har haft panikattacker och ångest större delen av mitt liv men har aldrig haft problem med detta tidigare. 


   
SvaraCitera

Det bör vara något som påverkat dig nyligen. Men det kan vara mycket, som stress, mat, film, resor, skolan, relationer osv... "Socialfobi" tror jag aldrig det skulle vara 🙂 Om någon obekväm känsla kommer så plötsligt så måste det vara något utöver det vanliga som skett runt dig.
  Hoppas att det löser sig vaddafall. Söt


   
SvaraCitera
plutis

Tror inte du har social fobi. För vad jag vet så vill man inte sticka ut, vara bland folk överhuvudtaget och i vissa fall kan det bli så allvarligt att man knappt kommer ut ur huset och juste man vill inte synas asså man vill Inte att folk ska titta på en eller se en överhuvudtaget 


   
SvaraCitera