Aviseringar
Rensa alla

Socialt tom


Ämnesstartare

Jag kan inte glida igenom en hel dag utan att bli förbannat trött på människor och allt vad det innebär. Jag känner mig socialt tom när jag spenderat en stund med mina vänner och då är det enda jag vill att låsa in mig i min lägenhet och bara vara ensam. Är det någon av er som känner igen sig? Hur gör ni när ni inte orkar med folk?


   
Citera

psychobilly:

Hur gör ni när ni inte orkar med folk?

Tar 2 djupa andetag och tänker att jag nog inte ska tänka något dumt, för jag är knappast bättre själv och lite så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

för jag är knappast bättre själv och lite så.

Jag tror att du missförstod mig lite där (eller så missförstod jag dig)

Jag blir inte trött på människor och tycker att dem är dumma i huvudet. Jag blir bara trött av att över huvud taget spendera tid med folk, jag börjar må dåligt och blir allmänt frånvarande.


   
SvaraCitera

Ja, det är ofta krävande.


   
SvaraCitera

psychobilly:

Jag blir inte trött på människor och tycker att dem är dumma i huvudet. Jag blir bara trött av att över huvud taget spendera tid med folk, jag börjar må dåligt och blir allmänt frånvarande.

Jo, det kan vara lite påfrestande. Men å andra sidan kan andra människor lika gärna bli trötta på dig osv. Felet behöver ej vara någon annans?

Men om det är hemskt jobbigt - så stanna hemma?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zeppelin:

Men å andra sidan kan andra människor lika gärna bli trötta på dig osv. Felet behöver ej vara någon annans?

Ja självklart kan andra människor bli trötta på mig, det är ett faktum. Jag har inte sagt att felet ligger hos andra människor, jag blir trött på folk och det är mitt problem.

Jag startade tråden för att hitta ett sätt att undvika total isolering.


   
SvaraCitera

Det händer väl alla någon gång mer eller mindre..

Ta en lång promenad eller försök att prata med någon. Det sämsta du kan göra är att hålla tyst om det.


   
SvaraCitera

Du kanske är deprimerad?


   
SvaraCitera
Zsasz

Barfota:

Du kanske är deprimerad?

För att man tycket människor är störande?, eller för att man uppskattar ensamhet?.. Skulle själv bara säga att man är o-social, men det behöver inte vara en negativ sak..

psychobilly:

Är det någon av er som känner igen sig?

Ja

psychobilly:

Hur gör ni när ni inte orkar med folk?

Stänger sig inne i några veckor, vänder på dygnet (om man nu sover), stänger av mobiltelefonen (om man har någon) och sedan bara tar det lugnt ett tag tills man orkar med någon..

Må kanske inte uppskattas av alla, men det funkar för mig i alla fall..


   
SvaraCitera

när jag va deprimerad så kände jag så orka ej med folk tyckte de jämt hände samma saker allt var så jävla trist och alla prata om samma saker bla bla bla
nu e det över o jag e back 2 "normal" o tkr tvärtom


   
SvaraCitera

psychobilly:

Jag startade tråden för att hitta ett sätt att undvika total isolering.

Kan det inte vara så att du umgås med fel folk?


   
SvaraCitera

bara att bita ihop och vänta tills du kommer hem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har varit deprimerad ett längre tag, men nu har jag slutat med antidepressiva tabletter och anser att jag mår extremt mycket bättre. Jag ses som en väldigt social människa av min familj och mina vänner, vilket är ganska mysko tycker jag.

Hjärtlös:

Ta en lång promenad eller försök att prata med någon. Det sämsta du kan göra är att hålla tyst om det.

Låter som en bra ide! rensa huvudet lite o så. Komma bort en stund från allt, I like the way you think.

Angelize:

Kan det inte vara så att du umgås med fel folk?

Nepp, jag gillar mina vänner.


   
SvaraCitera

psychobilly:

Låter som en bra ide! rensa huvudet lite o så. Komma bort en stund från allt, I like the way you think.

Det är riktigt skönt, speciellt sent på kvällen eller natten då nästan inga människor är ute. Jag tycker att allt känns väldigt fint just då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det skall prövas! När min familj brukade spendera somrarna i våran sommarstuga brukade jag smita iväg och sätta mig i skogen och bara softa, promenad kanske funkar lika bra


   
SvaraCitera