Aviseringar
Rensa alla

Socialtjänsten?


Hannis
Ämnesstartare

Kan något något om socialtjänsten? Hur övertalar man dem lättare till sitt egna beslut ? Har någon några tips 


   
Citera

Beror ju på vad ditt egna beslut är


   
SvaraCitera

Hannis:
Kan något något om socialtjänsten? Hur övertalar man dem lättare till sitt egna beslut ? Har någon några tips 

Vad är det du vill att de ska besluta?


   
SvaraCitera
Hannis
Ämnesstartare

Asså det är en lång historia men om man ska ta det kortfattatMin biologiska pappa lämna mig o flyttade till en ny kvinna i en annan stad... Han övergav mig och sedan träffade min mamma en ny man som blev som min riktiga pappa, men han har gjort saker som inte är bra (stalkat,suttit i fängelse osv) jag MÅSt övertala socialtjänsten att jag ska få träffa han frågan är bara HUR?!

Fank Baude:

Vad är det du vill att de ska besluta?


   
SvaraCitera

Hannis: MÅSt övertala socialtjänsten att jag ska få träffa han frågan är bara HUR?!

Hur gammal är du? Vem har vårdnaden?


   
SvaraCitera
Hannis
Ämnesstartare

Jag är 13 år och mina biologiska föräldrar har vårdnaden

Fank Baude:

Hur gammal är du? Vem har vårdnaden?


   
SvaraCitera

Man "övertalar" inte SOC. SOC tillhör ett av de där statliga instutionerna som i grund och botten är bedragare. Men det är min mycket personliga uppfattning. 


   
SvaraCitera

Hannis: Jag är 13 år och mina biologiska föräldrar har vårdnaden

Jag tror nästan att det är enklare att du skriver vad som är problemet, jag förstår inte riktigt.


   
SvaraCitera
Hannis
Ämnesstartare

Fank Baude:

Jag tror nästan att det är enklare att du skriver vad som är problemet, jag förstår inte riktigt.

Jo det ät såhär att jag vill träffa min mammas EX för han är som min pappa p jag älskar han ( min biologiska pappa lämna mig) men min mamma låter mig inte träffa han för att han kan vara farlig för han har t.e.x suttit i fängelse, stalkat folk osv..men jag vill träffa han ändå med det får jag inte


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

soc brukar göra en sak med människor som kräver fram beslut, säga fuck off...


   
SvaraCitera
mens
 mens

Förstår att han är som en pappa för dig men att du inte får träffa honom är ju för att det ej vore bra för din säkerhet. Din mamma och soc kan, och bör, bestämma detta. Är du fortfarande sugen på att söka upp honom när du är 18 så kan du göra det då. 


   
SvaraCitera

Hannis: jag MÅSt övertala socialtjänsten att jag ska få träffa han frågan är bara HUR?!

Träffa din far som beslöt sig för att lämna dig? De kan ej tvinga honom till att träffa dig, han har valt att lämna dig och det får du tyvärr leva med. Föreslår att du försöker att söka upp honom själv och be honom svara på hur han tycker och tänker i frågan.


   
SvaraCitera
Hannis
Ämnesstartare

S3ON:

Träffa din far som beslöt sig för att lämna dig? De kan ej tvinga honom till att träffa dig, han har valt att lämna dig och det får du tyvärr leva med. Föreslår att du försöker att söka upp honom själv och be honom svara på hur han tycker och tänker i frågan.

Jag har själv valt att jag inte vill träffa honom mer än Ksk nu vid jul. jAg har innan åkt till han varannan helg men han beter sig illa så jag tänker inte åka till han igen 


   
SvaraCitera