Aviseringar
Rensa alla

Socialtjänsten


Ämnesstartare

Håller på med en skoluppgift.
Men har noll koll på socialtjänsten.

Vilka behov kan socialtjänsten tillgodose för ung som gammal?

Behöver bara lite fakta så jag kommer igång. [smile]


   
Citera

du är nitton ffs [crazy]


   
SvaraCitera

Absolut ingenting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

du är nitton ffs [crazy]

En trött sådan också.


   
SvaraCitera
Åtta

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

doog:

Absolut ingenting.

Det ska jag absolut ta med. [y]


   
SvaraCitera

skulle säja som döög i det här fallet


   
SvaraCitera

Tickstart:

skulle säja som döög i det här fallet

Är ej döög är dog.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Antar att du äger en telefon? [wink]


   
SvaraCitera

S3ON:

Antar att du äger en telefon? [wink]

vad har det med soc att göra?

ont saker som är nödvändigt för ens överlevnad på ett eller annat sätt, som de prioriterar det alltså.


   
SvaraCitera
Åtta

isola:

vad har det med soc att göra?

Att man kan ringa och fråga.


   
SvaraCitera

Åtta:

Att man kan ringa och fråga.

Till valfri socialsekreterare? Ja så kan man ju göra. Men man for nog bättre svar av en googlesökning tror jag.


   
SvaraCitera

---------------------------------------------------------

Vad jag har levt med är att vara kopplad till socialtjänsten och bott i fosterhem som jag fått via social och deras 'tjänst' under nu 7 års tid.

Det enda jag kan säga är att jag överlever och jag mår skit, jag har förlorat lusten till att leva och allt jag går på i livet är "jag vet inte", "okej". Jag lever i passivhet och måste ta det krav som jag får för varje dag annars hamnar jag ute på gatan, och jag måste äta upp min verklighet varje dag.

Jag må ha dåliga gener, lat, naiv och bara dum i huvudet jag bryr mig inte det är hur det ser ut idag, och vad det orsakat mig.

Vad jag vet är att jag absolut inte fått någon vägledning överhuvudtaget hur jag ska få känna mig själv hur jag ska kunna våga vara mig själv pga alla krav jag har haft.

En del pga min biologiska moder och uppväxt och ja så klart på grund av mig själv men då måste jag också säga socialtjänsten... vare sig dom velat gott eller ej.


   
SvaraCitera

Barbienele:

Vad jag har levt med är att vara kopplad till socialtjänsten och bott i fosterhem som jag fått via social och deras 'tjänst' under nu 7 års tid.

Fast det var ju för ditt eget bästa. Jag vet att man inte tänker så då pga man vill ju tillbaka till sin familj, som man älskar och är lojal mot oavsett vad.
Men om man objektivt ser på det så inser man oftast att det kanske var den bästa lösningen. Ibland.


   
SvaraCitera