Aviseringar
Rensa alla

Socialtjänsten


isola:

Fast det var ju för ditt eget bästa. Jag vet att man inte tänker så då pga man vill ju tillbaka till sin familj, som man älskar och är lojal mot oavsett vad.
Men om man objektivt ser på det så inser man oftast att det kanske var den bästa lösningen. Ibland.

Vad vill du komma fram till? Att lever man piss så är det bästa att byta piss ställe?

Även om det var det bästa alternativet så har det inte gett mig något positivt i längden, idag lever jag med självmordstankar... Ja jag vet inte om det kunde ha ändrats men det är som det är.. ska jag då säga att ah men det var det bästa som kunde hände mig? Tyvärr det kan jag inte, men om du verkligen tycker så får du väll göra det.


   
SvaraCitera

Barbienele:

Även om det var det bästa alternativet så har det inte gett mig något positivt i längden,

Men det är ju en annan sak. De kan inte rå över hur du mår sen, deras ansvar är bara att få bort dig från vårdnadshavare som inte är kapabla att ta han om dig på rätt sätt.
Lägg skulden på din/a föräldrar istället, om du ska skuldbelägga någon.
Sen säger jag inte att det inte finns personer som inte alls ska jobba på soc som ändå gör det, eller hem som absolut inte bör vara det är det.


   
SvaraCitera

isola:

De kan inte rå över hur du mår sen

Nehe, men om jag dödar någon och ett barn ser det ska jag rå för det då?

Ärligt talat att dom inte kan rå för det så är det så... vad jag menar överlag är huruvida dom behandla mig som 14 år när jag flyttades, du har inte en aning om vad jag fick för program eller liknande och allt var ändå för det bättre men det var inte något program som var tillför en grabb som mig med mina problem, och det skulle vem som helst förstått även du.


   
SvaraCitera

Barbienele:

ehe, men om jag dödar någon och ett barn ser det ska jag rå för det då?

Det är inte samma sak, men det tror jag att du fattar.


   
SvaraCitera

isola:

Det är inte samma sak, men det tror jag att du fattar.

Klart, men principen är detsamma... om du är på något sätt ett barn med problem i din ryggsäck så är man ju ändå där för att få hjälp men om hjälpen är helt inkorrekt, vad ska man "få" känna efter tycker du? Ska jag vara tyst och säga att jag har fått all hjälp jag fått men att jag är ett misslyckat fall och helt hopplös? Kanske är det så då.


   
SvaraCitera

Barbienele:

Ska jag vara tyst och säga att jag har fått all hjälp jag fått men att jag är ett misslyckat fall o

Såklart att man ska säga att man inte trivs till sin socialsekreterare när den kommer, det var inte så jag menade.


   
SvaraCitera

isola:

vad har det med soc att göra?

Hon kan ringa dem och fråga.. [shake]


   
SvaraCitera