Aviseringar
Rensa alla

Socker sug


Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

JAG BEHÖVER MIN OBOY [cry]

Finns vegansk Oboy. [sad]

SPiDERMANNEN:

Kommer ihåg i skolan så var min lärare på mig för att jag åt godis. Hon ba "Hur känns det nu när du äter nåt med gelatin i?" [sad][sad][sad]

Varför gjorde du det din lilla gris? [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Finns vegansk Oboy.

Men örk [sad]
Dessutom ska det vara vanlig mjölk och ingen äcklig sojamjölk [no-no]

BreakTheAuthority:

Varför gjorde du det din lilla gris? [sad]

Jag är ingen gris [sad][sad][sad] Gelatin är från gris däremot ju [blush]
Jag var jättesugen och det är en bra energikick när man har sega skoldagar [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Men örk [sad]
Dessutom ska det vara vanlig mjölk och ingen äcklig sojamjölk [no-no]

Sojamjölk är gott. [sad] Du är gay. ;S

Då kan du ju käka kött också eftersom det är gott egentligen? 🙂

SPiDERMANNEN:

Jag är ingen gris [sad][sad][sad] Gelatin är från gris däremot ju [blush]
Jag var jättesugen och det är en bra energikick när man har sega skoldagar [no-no]

Ändå äckligt. 🙁

Gay att gå ifrån sina principer över lite godis! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Sojamjölk är gott. [sad] Du är gay. ;S

Då kan du ju käka kött också eftersom det är gott egentligen? 🙂

Nej, det är skitäckligt ju. Fast jag har iofs nog aldrig köpt färdig sojamjölk utan bara gjort egen av sånt pulver [shake]

Kött är ju skitäckligt [sad] Spyr bara av tanken på att äta det.

BreakTheAuthority:

Ändå äckligt. 🙁

Gay att gå ifrån sina principer över lite godis!

Jag är dålig på principer! Dessutom har jag ingen princip om att jag inte får äta godis [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Nej, det är skitäckligt ju. Fast jag har iofs nog aldrig köpt färdig sojamjölk utan bara gjort egen av sånt pulver [shake]

Men eeew. :S Det skulle fan inte jag få för mig att dricka iaf. 😛

SPiDERMANNEN:

Kött är ju skitäckligt [sad] Spyr bara av tanken på att äta det.

Jaha okej. Samma här men i början gillade jag det och om det nu är okej att fuska när det är gott hade man ju aldrig slutat äta det. :S

SPiDERMANNEN:

Jag är dålig på principer! Dessutom har jag ingen princip om att jag inte får äta godis [no-no]

Jaha, så du bryr dig bara när det passar och är bekvämt? [ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Men eeew. :S Det skulle fan inte jag få för mig att dricka iaf. 😛

Nej det var äckligt. Eller jag gjorde iofs milkshake av det och de var ganska gott.

BreakTheAuthority:

Jaha okej. Samma här men i början gillade jag det och om det nu är okej att fuska när det är gott hade man ju aldrig slutat äta det. :S

Jag har aldrig nånsin i hela mitt liv tyckt om kött sådär överdrivet, ville typ bli veg när jag var 6 år gammal. Fast fick inte bli det förrän jag var 12 [sad]

BreakTheAuthority:

Jaha, så du bryr dig bara när det passar och är bekvämt?

Ja [no-no] Nej men jag har faktiskt bestämt vad jag får och inte får äta. och det enda jag inte får äta är direkt kött typ.
Så sånt som innehåller gelatin och sånt bryr jag mig inte om. Dock försöker jag att undvika det, men det är inte lätt [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Nej det var äckligt. Eller jag gjorde iofs milkshake av det och de var ganska gott.

Haha okej. 😛

SPiDERMANNEN:

Jag har aldrig nånsin i hela mitt liv tyckt om kött sådär överdrivet, ville typ bli veg när jag var 6 år gammal. Fast fick inte bli det förrän jag var 12 [sad]

Ville jag med fast inte för att jag tyckte det var äckligt i smaken utan för att det kändes fel att äta djur. ;S

SPiDERMANNEN:

Ja [no-no] Nej men jag har faktiskt bestämt vad jag får och inte får äta. och det enda jag inte får äta är direkt kött typ.
Så sånt som innehåller gelatin och sånt bryr jag mig inte om. Dock försöker jag att undvika det, men det är inte lätt [sad]

Precis lika illa som att äta kött ju. 😛 Måste ju dödas djur för att få fram gelatin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Ville jag med fast inte för att jag tyckte det var äckligt i smaken utan för att det kändes fel att äta djur. ;S

Alltså jag ville ju självklart med bli det för att det kändes fel att äta djur. Det var ju huvudorsaken. Sen att det var äckligt med var ju bara ett plus.

BreakTheAuthority:

Precis lika illa som att äta kött ju. 😛 Måste ju dödas lika mycket djur för att få fram gelatin som kött?

Men sluta [sad] Men man dödar ju inte djuren för gelatinets skull, det är väl typ det som blir över?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

Inte av veganmat

Det finns cancergena i allt typ , när det kommer i kontakt med ett annat ämne vet itne vilken blir det sån cancersak så visst kan ni åsså få cancer ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SPiDERMANNEN:

Alltså jag ville ju självklart med bli det för att det kändes fel att äta djur. Det var ju huvudorsaken. Sen att det var äckligt med var ju bara ett plus.

Du äter ju djur om du äter gelatin. ;S

SPiDERMANNEN:

Men sluta [sad] Men man dödar ju inte djuren för gelatinets skull, det är väl typ det som blir över?

Krossade grisben är svårt att få fram utan att döda djur. [rolleyes]

YessY:

Det finns cancergena i allt typ , när det kommer i kontakt med ett annat ämne vet itne vilken blir det sån cancersak så visst kan ni åsså få cancer ?

Klart vi kan, men vi blir resistenta mot det. Cancerrisken är enormt mycket lägre hos veganer än köttätare. Dels för att kött orsakar cancer men även för att vegansk kost gör kroppen mer tålig mot de flesta former av cancer.


   
SvaraCitera
rbn
 rbn

Ni blir knappast resistenta mot cancer. Möjligen att ni inte får det medan ni håller er till er kost - så länge ni orkar med det - men börjar ni sedan äta "normalt" igen lär ni bli sjuka illa kvickt eftersom ni tränar immunförsvaret såpass dåligt.

Rent kött från gräsbetande djur ger förövrigt inte cancer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BreakTheAuthority:

men vi blir resistenta mot det

Aaha[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbn:

Ni blir knappast resistenta mot cancer. Möjligen att ni inte får det medan ni håller er till er kost - så länge ni orkar med det - men börjar ni sedan äta "normalt" igen lär ni bli sjuka illa kvickt eftersom ni tränar immunförsvaret såpass dåligt.

Vi har bättre immunförsvar än köttätare. [smile] (förutsatt att man äter varierad kost då och inte bara lever på gurka)

rbn:

Rent kött från gräsbetande djur ger förövrigt inte cancer.

Jo för det är de animaliska proteinerna som orsakar cancer.


   
SvaraCitera
rbn
 rbn

BreakTheAuthority:

Vi har bättre immunförsvar än köttätare. [smile] (förutsatt att man äter varierad kost då och inte bara lever på gurka)

Hur bevisar du det? Vad menar du med en "köttätare"? Det är ett väldigt luddigt begrepp.

BreakTheAuthority:

Jo för det är de animaliska proteinerna som orsakar cancer.

Strunt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbn:

Hur bevisar du det? Vad menar du med en "köttätare"? Det är ett väldigt luddigt begrepp.

Folk som äter kött ofta, typ en gång om dagen minst.

rbn:

Strunt.

Nej, vi har inte enzymet som krävs för att helt bryta ner dem och de skadar därmed tarmarna.


   
SvaraCitera