Aviseringar
Rensa alla

Södra latin


Ämnesstartare

Någon som vet ungefär hur svårt det är att komma in på södra latin inriktning klassisk gitarr?
Är tex Bach - Prelude from cello suite no.1 och A. Lauro - Vals Venezolano no.2 för lätta stycken att spela på antagningsprovet?
Hur svårt är gehörsprovet och a prima vista-provet?


   
Citera
Ämnesstartare

CHICKENSHIT:

Någon som vet ungefär hur svårt det är att komma in på södra latin inriktning klassisk gitarr?

Tror man måste vara ganska skillad om dom inte ändrat provet, hur länge har du spelat?


   
SvaraCitera

känner ej till de där styckena, men minns att min gitarrlärare sa att bourré av bach hade tillräckligt hög svårighetsgrad.

har du ingen lärare att fråga?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä. Bara nä.


   
SvaraCitera

ps kom på att jag kunde ha youtubeat låtarna du skrev, men orkade ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Tror man måste vara ganska skillad om dom inte ändrat provet, hur länge har du spelat?

Ett år. Men... jag har blivit ganska bra snabbt, underbarn typ:P
Övar 4-6 timmar per dag och har lätt för mig[y]

Blivande_japan:

känner ej till de där styckena, men minns att min gitarrlärare sa att bourré av bach hade tillräckligt hög svårighetsgrad.

För antagningsprov!?
Oj, då är det ganska lätt alltså.

Blivande_japan:

har du ingen lärare att fråga?

Jo då, men har lov nu och sitter och funderar på livet och framtiden[wink]

Harpyja:

Nä. Bara nä.

Utveckla gärna.


   
SvaraCitera

CHICKENSHIT:

För antagningsprov!?Oj, då är det ganska lätt alltså.

lätt och lätt, tycker den verkar mer komplicerad än de stycken du frågade om. sen räcker det ju inte bara att spela låten, man måste ju göra det bra också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CHICKENSHIT:

Ett år. Men... jag har blivit ganska bra snabbt, underbarn typ:PÖvar 4-6 timmar per dag och har lätt för mig

Låter som det kan bli svårt, om dom inte tar i bejakande hur länge du spelat. De jag vet som kommit in där hade spelat i 6 år.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska också söka dit, dock i bild & form.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Låter som det kan bli svårt, om dom inte tar i bejakande hur länge du spelat. De jag vet som kommit in där hade spelat i 6 år.

ok
Spelar dock stycken på ganska hög nivå... well well, får tänka på saken:P
Tack för svaren iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CHICKENSHIT:

okSpelar dock stycken på ganska hög nivå... well well, får tänka på saken:PTack för svaren iaf.

Tänka och tänka, är väl bara att söka, inte mer än så.


   
SvaraCitera