Aviseringar
Rensa alla

Söka jobb!


Ämnesstartare

Jag är en tjej på 16 år som går först året på gymnasiet.

För er som går i skolan förstår precis hur det är med pengarna - de räcker inte till nånting alls. Så nu funderar jag på ett extrajobb...

Men eftersom att jag inte har en jävla aning om hur man ska bära sig åt frågar jag er...

Först och främst; VART man kan söka?
HUR man ska göra när man ska söka jobb? Är det bara att skriva ett CV och lämna det på olika företag?

Tacksam för svar. LÄS; seriösa svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Dessvärre är dom flesta inte intresserade av att anställa en 16-årig gymnasieelev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får nog ha kontakter, annars är chansen minimal


   
SvaraCitera

Nä men har du netto i närheten så är lösningen löst[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uranus:

Prostitution är nog det enda jobb som kan komma ifråga för dig, tyvärr.

Du läste hela mitt inlägg va?

"Tacksam för svar. LÄS; seriösa svar."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anil:

Tacksam för svar. LÄS; seriösa svar.

För att väga upp inlägget antar jag?

I alla fall, får du inte studiebidraget på dryga 1000kr i månaden att räcka till behöver du nog prioritera om vilka pennor du köper.


   
SvaraCitera

anil:

de räcker inte till nånting alls

/facepalm

Jag blir så jävla trött på bortskämda ungar som tycker att "pengarna räcker inte till" och "vi borde få mer pengar, vi får faktiskt jättelite!!!11"

Reality check: ni får ungefär 50% av vad en högskolestuderande får, detta trots att ni inte har några som helst utgifter. För en normal människa är 1050 spänn i månaden att enbart leka med en fullt tillräcklig summa - det är betydligt mer än jag leker bort per månad.

Dagens föräldrar är seriöst efterblivna som skickar studiebidraget direkt vidare till sina bortskämda ungar. Grattis idiot, nästa gång du ser din unge är det på Lyxfällan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anil:

Du läste hela mitt inlägg va?

"Tacksam för svar. LÄS; seriösa svar."

Mitt svar var seriöst. Du kommer inte att hitta någon som vill anställa en 16-åring och du har troligtvis inga kontakter eftersom du då inte skulle ha frågat på UM. Alltså är enda möjligheten för dig att tjäna mer pengar genom prostitution.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anil:

"Tacksam för svar. LÄS; seriösa svar."

Och vem fan tror du att du är? Komma här och kräva att folk på UM ska vara seriösa, nä det var då själva fan så fräckt

Gentlernen:

Dagens föräldrar är seriöst efterblivna som skickar studiebidraget direkt vidare till sina bortskämda ungar. Grattis idiot, nästa gång du ser din unge är det på Lyxfällan.

Studiebidraget går faktiskt direkt till snorungarna, inte till föräldrarna


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Studiebidraget går faktiskt direkt till snorungarna, inte till föräldrarna

Inte förrän de är 18.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uranus:

Mitt svar var seriöst. Du kommer inte att hitta någon som vill anställa en 16-åring och du har troligtvis inga kontakter eftersom du då inte skulle ha frågat på UM. Alltså är enda möjligheten för dig att tjäna mer pengar genom prostitution.

jag fyller 17 om tre månader :p varför skulle det vara så problematiskt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

anil:

jag fyller 17 om tre månader :p varför skulle det vara så problematiskt?

16 eller 17, det är sak samma. Du är fortfarande inte myndig och det finns i princip ingen som anställer minderåriga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Inte förrän de är 18.

Jo, det är barnbidraget som går direkt till föräldrarna, så vitt jag vet i alla fall


   
SvaraCitera

Evil Conduct:

Jo, det är barnbidraget som går direkt till föräldrarna, så vitt jag vet i alla fall

Inkorrekt, studiebidraget betalas ut till föräldrarna fram till myndighetsdagen. Det är föräldrarnas olyckliga ovana att skicka studiebidraget vidare direkt till sina bortskämda snorungar som gör att det framstår som att bidraget betalas ut direkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Jag blir så jävla trött på bortskämda ungar som tycker att "pengarna räcker inte till" och "vi borde få mer pengar, vi får faktiskt jättelite!!!11"

Är du dum i huvudet? 1050 kr är ingenting.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

anil:

jag fyller 17 om tre månader :p varför skulle det vara så problematiskt?

Eftersom att du är så ung så har du lättast att få jobb på restauranger/caféer så tryck upp en massa CVn och lämna in lite överallt. [smile]


   
SvaraCitera