Aviseringar
Rensa alla

Söka jobb!


Ämnesstartare

Har samma problem.


   
SvaraCitera

Angelize:

Är du dum i huvudet? 1050 kr är ingenting.

Åhå? Då kanske du kan förklara för mig, vad är det du behöver köpa som pengarna inte räcker till?

Istäcke:

Har samma problem.

anil:

de räcker inte till nånting alls.

Det gäller er med; kan ni kanske förklara vad det är pengarna inte räcker till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Är du dum i huvudet? 1050 kr är ingenting.

äntligen någon som instämmer [y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Gentlernen:

Åhå? Då kanske du kan förklara för mig, vad är det du behöver köpa som pengarna inte räcker till?

Mobilabonnemang? Bio och sånt? Man vill ju alltid ha extrapengar?


   
SvaraCitera

anil:

Mobilabonnemang?

29 kronor i månaden, 19 öre i minuten, alternativt kontantkort. Kostar dig maximalt 300 spänn i månaden om du inte har allvarliga problem.

anil:

Bio och sånt?

Du tycker inte att 750 spänn i månaden, efter att telefonkostnaderna är borträknade, till fika och bio är tillräckligt? 25 spänn per dag till fika och bio räcker och blir över för vem som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

25 spänn per dag till fika och bio räcker och blir över för vem som helst.

Tror nog stolpskotten köper sina latte för typ femtiolappen och bullen för typ 20-30 spänn.


   
SvaraCitera

passaro:

Tror nog stolpskotten köper sina latte för typ femtiolappen och bullen för typ 20-30 spänn.

Isåfall får de väl finna sig i att inte fika mer än var tredje dag? Eller är det för omänskligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Åhå? Då kanske du kan förklara för mig, vad är det du behöver köpa som pengarna inte räcker till?

KLÄDER? Smink? Saker man gör? Fika? Cigaretter? Alkohol? Krogen? Mobilkostnader? osvosv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

detta trots att ni inte har några som helst utgifter.

'Vad fan vet du om det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Eller är det för omänskligt?

Ja, vad ska de annars göra medan de pratar om det senaste modet?


   
SvaraCitera

Gentlernen:

25 spänn per dag till fika

Var fikar man för 25 kr?


   
SvaraCitera

Angelize:

KLÄDER

Betalar dina föräldrar. Vad var det, du vill ha dyra märken? Shit happens, du får klara dig utan tills du har råd att finansiera ditt shoppingmissbruk själv.

Angelize:

Smink

Behöver du inte, och vill du ändå ha det gäller samma sak som för kläderna - du får nöja dig med billigare märken.

Angelize:

Cigaretter

Är det illegalt att sälja till minderåriga, så den kostnaden stryker vi.

Angelize:

Alkohol

Är det illegalt att sälja till minderåriga, så den kostnaden stryker vi.

Angelize:

Krogen

Kommer du inte in på som minderårig, så den kostnaden stryker vi.

Angelize:

Mobilkostnader

Har vi redan gått igenom; 300 kronor i månaden är ett definitivt maximum.

Angelize:

Saker man gör?

750 kronor i månaden räcker gott och väl att leka för.

xparn:

'Vad fan vet du om det?

Dina föräldrar är enlig lag skyldiga att förse dig med mat, kläder, hygienartiklar och husrum tills du gått ut gymnasiet eller fyllt 20, beroende på vilket som inträffar först. Ergo, du har som minderårig inga utgifter.

Cobrastyle:

Var fikar man för 25 kr?

Är du tvungen att fika varje dag? Nej, jag tänkte väl det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Betalar dina föräldrar. Vad var det, du vill ha dyra märken? Shit happens, du får klara dig utan tills du har råd att finansiera ditt shoppingmissbruk själv.

Jag behöver inte ha dyra märken men kläder kostar inte 10 kr. Shoppingmissbruk har jag INTE, det går inte ut över mitt liv.

Gentlernen:

Behöver du inte, och vill du ändå ha det gäller samma sak som för kläderna - du får nöja dig med billigare märken.

Vad vet du vad jag behöver? Alla behöver olika. Billiga märken=skit ingredienser! Vill jag ha det i ansiktet? Näääää!

Gentlernen:

Är det illegalt att sälja till minderåriga, så den kostnaden stryker vi.

Kostnaden stryker vi inte alls

Gentlernen:

Är det illegalt att sälja till minderåriga, så den kostnaden stryker vi.

Kostnaden stryker vi inte alls

Gentlernen:

Kommer du inte in på som minderårig, så den kostnaden stryker vi.

Kostnaden stryker vi inte alls

Gentlernen:

Har vi redan gått igenom; 300 kronor i månaden är ett definitivt maximum.

Nej

Gentlernen:

750 kronor i månaden räcker gott och väl att leka för.

Nej

Gentlernen:

Dina föräldrar är enlig lag skyldiga att förse dig med mat, kläder, hygienartiklar och husrum tills du gått ut gymnasiet eller fyllt 20, beroende på vilket som inträffar först. Ergo, du har som minderårig inga utgifter.

Det har jag visst

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jag förstår inte varför du blir irriterad på de människor som spenderar mer än 1000 kr i månaden på saker som kläder osv, det är inget shoppingmissbruk för det, kläder KOSTAR.

1050 är ingenting idag!


   
SvaraCitera

Angelize:

Jag behöver inte ha dyra märken men kläder kostar inte 10 kr. Shoppingmissbruk har jag INTE, det går inte ut över mitt liv.

Dåså, då ska dina föräldrar betala det.

Angelize:

Vad vet du vad jag behöver? Alla behöver olika. Billiga märken=skit ingredienser! Vill jag ha det i ansiktet? Näääää!

Jag skiter fullständigt i vad du vill och inte vill ha i ansiktet; faktum kvarstår att det inte är någonting du behöver, och att det bara är din fåfänga som styr hur mycket pengar du lägger på det, inget behov.

Angelize:

Kostnaden stryker vi inte alls

Visst gör vi det, det är ingenting du behöver pengar till. Sådant kan vänta tills du är myndig och själv kan finansiera dina nöjesutgifter.

Angelize:

Nej

Jag pratar konstant i telefon, köper SMS-biljetter för runt en hundring i månaden och har diverse tilläggstjänster, och har aldrig fått en räkning på mer än 350 spänn. Du är seriöst efterbliven om du tror du behöver mer.

Angelize:

Nej

Jo, speciellt när det är staten som betalar notan, din parasit.

Angelize:

Det har jag visst

Nej. Kläder, mat och hyra betalar dina föräldrar och studiematerial betalar skolan, vilket innebär att du inte har en enda utgift som inte går att plocka bort. Du har alltså 1050 kronor skattepengar som lekkassa, vilket är fullt tillräckligt för vem som helst som inte är totalt efterbliven.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Angelize:

Jag förstår inte varför du blir irriterad på de människor som spenderar mer än 1000 kr i månaden på saker som kläder osv, det är inget shoppingmissbruk för det, kläder KOSTAR.

1050 är ingenting idag!

Folk får spendera sina pengar hur de vill. Kruxet är att du spenderar mina pengar, och verkar tro att du skulle ha någon sorts rätt till ännu mer. Och jo, kläder för över 1000 spänn i månaden är definitivt shoppingmissbruk. Du behöver inte två nya plagg i månaden, om du tror du gör det är du definitivt beroende.

Dessutom är det så, att de utgifter det är rimligt att ha för kläder är dina föräldrar skyldiga att stå för, så sluta gnäll över att 1050 spänn är lite när du inte har några räkningar att betala utan bara kan leka bort alltihop; testa att leva på CSN ett tag så kanske du inser hur sjukt ditt bortskämda perspektiv faktiskt är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men din jävla retarderade idiot vad är det du INTE förstår, mina föräldrar ska inte betala ett skit. De är inte skyldiga att betala för min fåfänga det gör jag så bra själv. Bor ensam i lägenhet och blir myndig om en och en halv timme och sköter min ekonomi jättebra. Kom inte och säg att alla bör leva på en tusing per månad för vad fan är det för livskvalité att hela tiden behöva klämma ur varenda öre och inte kunna unna sig någonting? SKIT NER DIG OCH SKAFFA DIG ETT JOBB!!!!

1000 KR ÄR INGENTING! PUNKT!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Gentlernen:

Folk får spendera sina pengar hur de vill. Kruxet är att du spenderar mina pengar, och verkar tro att du skulle ha någon sorts rätt till ännu mer.

Jag spenderar inte dina pengar din efterblivna fittkossa, det är mina och min mammas pengar. Jag TJÄNAR pengar och FÅR pengar. Studiebidraget räcker till två limpor cigaretter och en tröja resten köper jag för mina TJÄNADE pengar som JAG tjänat.

Precis, jag behöver inte två nya plagg i månaden, behöver fler. Varför? För jag älskar det! Kläder är en hobby för mig! [bigcheers]

För att jag kan. Du kan ju sitta där på ditt arsle, arbetslös och leva på på en strumpa per år...


   
SvaraCitera

Angelize:

SKIT NER DIG OCH SKAFFA DIG ETT JOBB!!!!

Jag har ett jobb; två, om du räknar heltidsstudier som ett.

Om du nu gillar att jobba på McDonalds eller motsvarande för att finansiera ditt shoppingmissbruk och falskleg är det jättefint; då borde du kanske överväga att ansluta dig till den sanna läran och själv börja gnälla över bortskämda gymnasieungdomar som leker bort dina skattepengar?


   
SvaraCitera