Aviseringar
Rensa alla

Söker bästis, var hittar man dom?


Ämnesstartare

Jag är en 15årig tjej som är i behov av en bästa kompis. Nästan alla mina kompisar dissar mig, tar mig i andra hand och kommenterar alltid hur dålig jag är.
Jag behöver en kompis som jag kan berätta allt för, någon som jag kan lita på, någon som stöttar mig, någon som alltid finns där för mig och inte någon som dissar mig, tar mig i andra hand eller kommenterar hur dålig jag är.
Så om ni vet någon bra sida där man kan träffa nya vänner få ni gärna tipsa mig, eller om det finns någon här inne[smile].
Kram!


   
Citera
Ämnesstartare

Sök dig till platser där du känner dig bekväm och "hemma", till exempel idrottsanläggningar eller liknande, där du träffar folk med liknande intressen. Var ALDRIG någon du inte är, utan ha tålamod. En killkompis kanske? Vi är väldigt lätta att få uppmärksamhet från, speciellt vi som inte är direkt jättepopulära bland det kvinnliga könet. Risken med en sån är att mycket fokus läggs på vad du har under axlarna, och de tror att du satsar på ett förhållande/ett ligg. Var tydlig med att det bara är vänskap du är efter.
En tjejkompis? Där ve du nog bättre än mig, tyvärr..
Vi här? Vi kommer att trolla dig ibland, men nästan alla är mycket trevliga personer, men en irl-vänskap passar nog bättre för detta problem.
Lycka till![bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kände igen dig, trodde du va en tjej som heter Emma som går i en närliggande skola, men sen så visade sig att du va ett år för gammal och bodde i småland [ops] men men [wink]

känner igen mig, men det löste sig tillslut [crazy][love]

har inget bättre svar, men kram på dig [rolleyes][cute]


   
SvaraCitera

du hittar dem där du hittar andra människor. men bara om du har tur.


   
SvaraCitera

du letar på sociala ställen (här tex [wink]). jag fick vänta i 2 år. fast under dessa två år har jag träffat folk som verkligen varit bra vänner.


   
SvaraCitera
njsbo

Jag kände precis samma sak i åldern 12-16 sen började jag på gymnasiet och hamnade i samma klass som en kille som var en kopia av mig i princip, samma intressen och värderingar osv. Trodde ALDRIG att jag skulle träffa någon sån person, det tog dock ett litet tag tills jag lärde känna honom, innan det ville jag byta klass. Men jag gnetade på och gav inte upp och sen lärde jag känna honom. Efter ytterligare några månader blev jag kär i en tjej på min skola [love] hoppas det blir något bara.. [smile] när du börjar gymnasiet kommer du träffa väldigt mycket nytt folk. Titta då inte bara i din egen klass utan också i andra klasser. Eftersom du är 96:a är det bara ett år kvar (om du inte har gått om någon/några klasser) och det året kommer gå snabbt, tro mig. Jag ska börja mitt andra gymnasieår på torsdag men det känns som att jag började nian nyss.

Viktigt är att vara med kompisar som accepterar dig för den du är, att du kan vara dig själv och bli accepterad för det. Bry dig inte om vilken status dessa människor har, gillar du dom så umgås med dom. Status ska man aldrig bry sig om, jag vet att det kan vara svårt, men du kommer må så mycket bättre och känna dig så mycket lyckligare om du lyssnar på mig.

Så återigen; kämpa på och gör som de ovanför mig har sagt, gå till ställen där du träffar folk med liknande intressen. Du har troligen bara ett år kvar tills du kommer träffa helt nya människor på gymnasiet och där förändras väääldigt mycket, tro mig! Och glöm ej vad jag sa om tiden, den går riktigt snabbt.

Lycka till och hoppas att jag har varit till hjälp [love]


   
SvaraCitera
njsbo

Jag kände precis samma sak i åldern 12-16 sen började jag på gymnasiet och hamnade i samma klass som en kille som var en kopia av mig i princip, samma intressen och värderingar osv. Trodde ALDRIG att jag skulle träffa någon sån person, det tog dock ett litet tag tills jag lärde känna honom, innan det ville jag byta klass. Men jag gnetade på och gav inte upp och sen lärde jag känna honom. Efter ytterligare några månader blev jag kär i en tjej på min skola [love] hoppas det blir något bara.. [smile] när du börjar gymnasiet kommer du träffa väldigt mycket nytt folk. Titta då inte bara i din egen klass utan också i andra klasser. Eftersom du är 96:a är det bara ett år kvar (om du inte har gått om någon/några klasser) och det året kommer gå snabbt, tro mig. Jag ska börja mitt andra gymnasieår på torsdag men det känns som att jag började nian nyss.

Viktigt är att vara med kompisar som accepterar dig för den du är, att du kan vara dig själv och bli accepterad för det. Bry dig inte om vilken status dessa människor har, gillar du dom så umgås med dom. Status ska man aldrig bry sig om, jag vet att det kan vara svårt, men du kommer må så mycket bättre och känna dig så mycket lyckligare om du lyssnar på mig.

Så återigen; kämpa på och gör som de ovanför mig har sagt, gå till ställen där du träffar folk med liknande intressen. Du har troligen bara ett år kvar tills du kommer träffa helt nya människor på gymnasiet och där förändras väääldigt mycket, tro mig! Och glöm ej vad jag sa om tiden, den går riktigt snabbt.

Lycka till och hoppas att jag har varit till hjälp [love]


   
SvaraCitera
Wenzel

Jag kan bli din vän [love]
(Och nej, jag tänker inte bete mig som ett as bara för att det skulle vara roligt eller ngt sånt.) Kan tyvärr inte ge dig några tips på hur man träffar nytt folk eftersom att jag är usel på det! De vänner som jag har har hittat mig, inte tvärtom...

Men seriöst, vill du prata så är det lugnt! [smile]


   
SvaraCitera

Det är väl lite det UM kan hjälpa dig med förhoppningsvis, hitta vänner alltså. Annars kan du ju alltid börja med någon fritidsaktivitet [y]


   
SvaraCitera

emma_96:

Så om ni vet någon bra sida där man kan träffa nya vänner få ni gärna tipsa mig

www.ungdomar.se


   
SvaraCitera

har samma problem som du, är också 15 och mina vänner är elaka och dissar mig. När dom gör det är det klart att man blir sur och sen säger de att det är mitt fel och att de skämtade. Behöver också en vän som är snäll och går att lita på! 😀


   
SvaraCitera