Aviseringar
Rensa alla

Söker blivande pappa?


en kvinnlig kafka:

Ja, det är inte alls konstigt har hört att gröna ögon räknas som bruna. Grön ögonfärg är ljusbrun ögonfärg, inom genetiken. Likadant med mörkblåa och ljusblåa ögon, de räknas som samma typ dock olika nyans.

Misstänker dock att du högst sannolikt får brunögd avkomma, måhända med gröna skiftningar, men ej mer... [cute] Minns dock ej hur du ser ut riktigt.


   
SvaraCitera
zent
 zent

en kvinnlig kafka:

Kan fungera.
Fast vet inte riktigt om det gentiskt räknas som att man är blå- eller grönögd... Hm, får fråga biologilärarn när skolan börjat. Fast, du kan kan sådant där?

Inte en blekate aning 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zent:

Inte en blekate aning 😛

Då får vi prova oss fram

Ögon i en plåthink:

Misstänker dock att du högst sannolikt får brunögd avkomma, måhända med gröna skiftningar, men ej mer... Minns dock ej hur du ser ut riktigt.

Jag har mörka ögon, inte ljusbruna alltså... Mer åt det mörkbruna hållet. Men min mamma har grönbruna ögon och hennes mor var grönögd. Har fått mina mörka ögon från pappas sida.

Du har rätt. Sannolikheten är ärligt talat minimal. Störst chans/risk att den starkaste genen "vinner", har jag lärt mig. Därför en "helt"/"äkta" brunögd person inte kan få barn med blå ögon. Barnen får bara anlag till blåa ögon.
Fast, finns ju få undantag.
Men man vet aldrig... Har min man (om jag kommer få en sådan) riktigt gröna ögon kanske sannolikheten att barnen blir grönögda ökar[surprised]
Fast, även det beror nog på hans föräldrar och gener...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur gör du om barnet tex vill färga håret blått och pierca sig eller på något sätt avvika från din söthets-blueprint?


   
SvaraCitera
zent
 zent

Så här skulle jag vilja ha, utan McDonald's M.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

hur gör du om barnet tex vill färga håret blått och pierca sig eller på något sätt avvika från din söthets-blueprint?

Är hon över 15 och min gullesnutte unge har en bra förklaring så får den väl, men då ska jag veta vad det är för färg hon använder och hur hon färgar det!
Är hon under 15 skickar jag henne upp på sitt rum. 15 min efter går jag upp och tröstar henne med bra förklaringar.

shit jag låter som en jobbig mamma[shake]

zent:

Så här skulle jag vilja ha

bara läskigt


   
SvaraCitera
zent
 zent

Men för helvete kom hit så ordnar vi en unge


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zent:

Men för helvete kom hit så ordnar vi en unge

[blush]
krävs mer än så!


   
SvaraCitera

en kvinnlig kafka:

Men man vet aldrig... Har min man (om jag kommer få en sådan) riktigt gröna ögon kanske sannolikheten att barnen blir grönögda ökar

Din avelskamrat skall förslagsvis ha väldigt ljusa/blå ögon, såsom jag förstår det. Min mor och far har i varje fall gjort så, och de lyckades avla båda mig, med gröna ögon, samt min bror, som har bruna ögon med gröna skiftningar. Min mor har ej fruktansvärt ljusbruna ögon, någorlunda mörka är de.

Goda kandidater:

budolicious:

kinggurka:

Ni kan avla. Så länge du inte har riktigt pepparkorniga ögon kan det gå vägen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Misstänker dock att du högst sannolikt får brunögd avkomma

en kvinnlig kafka:

Därför en "helt"/"äkta" brunögd person inte kan få barn med blå ögon. Barnen får bara anlag till blåa ögon.

Min farmor krystade ut två blåögda barn, trots att hon hade mörkbruna ögon [wink] = Det kan finnas hopp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Är hon över 15 och min gullesnutte unge har en bra förklaring så får den väl, men då ska jag veta vad det är för färg hon använder och hur hon färgar det!
Är hon under 15 skickar jag henne upp på sitt rum. 15 min efter går jag upp och tröstar henne med bra förklaringar.

Varför just 15?

en kvinnlig kafka:

shit jag låter som en jobbig mamma[shake]

Sant det, men du förklarar iaf varför du är nazist om sen dessa förklaringar håller är en annan sak.


   
SvaraCitera
zent
 zent

en kvinnlig kafka:

[blush]
krävs mer än så!

Vill du ha middag och smycken först? Fruntimmer... [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Min farmor krystade ut två blåögda barn, trots att hon hade mörkbruna ögon = Det kan finnas hopp!

Nja. Om hon krstat ut hela två barn med blåa ögon måste pappan vart blåögd och hon sjlv haft anlag till blåa ögon. Fast kan jju vara slumpen men... Två gånger? Det låter som en gång för mycket och det strider mot genetikens lagar[crazy]

Ögon i en plåthink:

Din avelskamrat skall förslagsvis ha väldigt ljusa/blå ögon, såsom jag förstår det.

Nej. Blanda inte ihop blåa ögon med gröna ögon. Det är helt olika saker. Två människor med anlag för bara blå ögon och som själva har blå ögon får bara barn med blå ögon. Får de ett barn med bruna ögon är det väl en mutation (?) eller så är det en på miljonen, typ.
Två grönögda människor kan hur lätt som helst få brunögda barn, då gröna ögon är detsamma som bruna ögon. De ingår i samma "kategori" eller vad man ska säga. Grön är en nyans av brun, typ.

Det är vad jag lärt mig.

Ögon i en plåthink:

Min mor och far har i varje fall gjort så, och de lyckades avla båda mig, med gröna ögon, samt min bror, som har bruna ögon med gröna skiftningar. Min mor har ej fruktansvärt ljusbruna ögon, någorlunda mörka är de.

*se ovan*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en kvinnlig kafka:

Två gånger? Det låter som en gång för mycket och det strider mot genetikens lagar

Men så var det ändå! Är väldigt säker på att även hennes föräldrar var brunögda, i alla fall en av dem. Hennes systrar har bruna ögon, de jag träffat. Pappan till hennes barn var blåögd dock.

Jag har små ljusbruna fläckar i mina blåa ögon, det är också knepigt. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Varför just 15?

Så mycket kemikalier i hårfärg och man är oftast inte fullt utvecklad när man fyllt 15 år fast de argumenten är inte särskilt hållbara.
Okej, åldern är inte så viktig bara den inte är under 10. Är det inte abnormalt på den tiden att färga håret blått som tioåring så får den sin vilja igenom[smile]

dazed:

nazist

Varför är jag det?

dazed:

om sen dessa förklaringar håller är en annan sak.

Som vanligt, haha:\


   
SvaraCitera