Aviseringar
Rensa alla

Söker efter mer inom gengren "Big Beat?"


Ämnesstartare

Som topic lyder söker jag efter fler artister/grupper som spelar musik inom gengren "Big Beat".

Jag diggar Prodigy stenhårt, iallfall deras platta vid namn "The Fat Land" som visserligen skiljer sig en aning från deras resterande verk, jag är inte riktigt lika förtjust i den psykadeliska lite mer "Old-School Rave" liknande musiken de annars producerat. Enligt Wikipedia skall "The Fat Land" vara mer inriktat på gengrerna "Big Beat" eller "Alternativ Rock" med influenser av "Punk".

Som exempel kan man räkna upp låtar som "Smack My Bitch Up", "Seriall Thrilla", "Breate", "Funky Shit", "Firestarter", "No Good", "Mindfields" osv.

Tack för svar!


   
Citera

Chemical Brothers(dig your own hole är typ 100% Big Beat)
Fat Boy Slim
Basement Jaxx
Death In Vegas
Propellerheads
Rob Dougan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har tankat lite av Pendulum som visserligen är mer åt "Drum & Bass" hållet men fyfan vad skön musik det är! 😀


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Någon som har några fler tips?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Japp då vart de dags att liva upp den gamle tråden med en glad och kär nyhet.. Prodigy skall släppa ett nytt album den 2:e Mars nästa år!!

När man ändå är igång kan man ju slänga upp en gammal klassiker av de Kemiska Bröderna, om ni nu lyckats glömma den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hmm.. ja diggar också pendulum (men också äldre produktionen), prodigy o. fatboy slim. ja är egentligen inte alls insatt i big break genren, men tänkte ändå rekommendera ett par dnb låtar dom kanske kan intressera dig :).

Pendulum - Out Here

Logistics - Kaleidoscope

Logistics - Everything Is Illuminated

High Contrast vs Logistics - If i could


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera