Aviseringar
Rensa alla

Söker en bra anime/manga!


楽しいムーミン一家; Tanoshii Moomin ikka är den överlägset bästa animen och en av dom bästa serierna som gjorts.


   
SvaraCitera

Herr Luver:

楽しいムーミン一家; Tanoshii Moomin ikka är den överlägset bästa animen och en av dom bästa serierna som gjorts.

[love]


   
SvaraCitera

Robler:

En sak jag inte fattar, vad har alla emot Naruto?

Naruto är lika gay som Twilight. Det är värdelös kvalitet på både mangan och animen. Själv skulle jag hellre följa Pokemon som är ascoolt i jämförelse.

Image


   
SvaraCitera

Jigoku Shoujo/Hell Girl


   
SvaraCitera

hitman reborn äger den är lika bra som naruto och bleach den har varit/är med i shonen jump top 50
[smile]


   
SvaraCitera

Robler:

En sak jag inte fattar, vad har alla emot Naruto? Den är inte världens bästa manga/anime, men den är medelsnyggt gjord och har en bra story med roliga inslag.

Den fortsätter i all oändlighet, är cheesy och fylld med pampiga delar då de hamnar i underläge men alltid tar sig ur det. Basically varje Naruto-avsnitt, så jag förstår att folk ogillar den. [cheers]

Såg typ tjugo avsnitt av Naruto och tyckte att det var helt okej. Gillade också Bleach och Fullmetal Alchemist, som på samma sätt är gay och cheesy. Men eh, det funkar, och jag är svag för sån anime.

Robler:

Det var länge sedan jag hittade en bra anime, manga är enklare att hitta, någon som har några bra idèer?

Death Note

Elfen Lied

Hellsing

Såg också en del av Paranoia Panic när den gick på ztv. Flummig, men helt okej.


   
SvaraCitera

Bah, UM är för tard för att låta mig redigera mitt gamla inlägg, så jag gör om och hoppas en moderator kommer förbi och tar bort det gamla.

Är det bara shounen och äventyr som gäller, eller kollar du på annat också? Om du vill bredda ditt tittande en aning:

Detroit Metal City
Hysteriskt rolig komedi om Negishi, en kille som älskar svensk pop och flyttar till Tokyo för att uppfylla sin dröm om att starta ett fashionabelt popband. Oturligt nog går det inte så bra, och istället tvingas han bli frontman i dödsmetalbandet Detroit Metal City.
Image

K-On!
Slice of life/komedi om ett gäng tjejer som startar ett band.
Image

Jigoku Shoujo
Bisarr skräck/mindfuck om en tjej vars "yrke" är att frakta folk till helvetet på begäran.
Image​​​​

Maria-sama ga Miteru
MY GOD IT'S FULL OF LESBIANS, men på ett väldigt rart, oskyldigt och lågmält vis.
Image

Aishiteru ze Baby
Shoujoserie om en kille som från att vara skolans största pimp går till att vara en ansvarstagande, mogen ärketoffel när han tvingas ta hand om sin femåriga kusin, vars mamma fått en knäpp och rymt hemifrån.
Image​​​​

Welcome to the NHK
Drama/komedi om en hikikomori och hans kamp för att lära sig bli som folk. Bilden är från en substory där huvudkaraktären bestämmer sig för att pröva sin lycka som speldesigner.
Image

Genshiken
Komedi om nördklubben på ett japanskt universitet. Extra kul om du är någorlunda bevandrad i anime, eroge och annan japansk nördkultur.
Image

Lucky Star
Genshiken korsat med Azumanga Daioh, i princip. Extremt mycket nörderier och popkulturreferenser.
Image

Great Teacher Onizuka
Komedi om världens mest awesome lärare, en flåbuse som är trög som en stolpe och inte kan mycket annat än kampsport, men har hjärtat på rätta stället.
Image

Higurashi no Naku Koro ni
Mindfuckdrama om random psychoföreteelser. Fruktansvärt creepy, om än seg i början.
Image

Paranoia Agent
Mindfuckdeckare om vad som händer när folk blir för stressade. Regisserad av Satoshi Kon, som även ligger bakom mästerverk som Millennium Actress och Perfect Blue.
Image

School Rumble
En av få romantiska skolkomedier som inte suger getpung; parodierar allt och alla och är allmänt awesome.
Image​​​​

Spice & Wolf
Lågmält fantasydrama om gårdfarihandlaren Lawrence, som under en affärsresa råkar få med sig skördegudinnan Horo. Extrem mysfaktor.
Image

Toradora
Romantisk skolkomedi om våldsbenägen dvärg och världens största toffel; platt story men fantastisk dynamik mellan karaktärerna.
Image
Image

Kimi ga Nozomu Eien
Extremt melodramatiskt drama med BAWWWW-faktor >9000. Suzumiya Haruka hamnar i koma efter en bilolycka, och hennes pojkvän börjar efter en lång sorgeperiod dejta hennes bästa kompis. Drama ensues när Haruka en dag vaknar ur sin koma.
Image

I annat fall rekommenderas:
Last Exile
Aktuell i och med att den nyligen gått på svensk TV; steampunkäventyr när det är som bäst.
Image​​​​

Rurouni Kenshin
På den gamla goda tiden behövde man inte rekommendera Kenshin eftersom alla redan sett den, men dagens ungdom är förslöad och har inget sinne för kultur. Jidai-geki som utspelar sig under början av Meiji (cirka 1890) om en övervintrad samurai som beslutat sig för att aldrig döda igen. Obligatoriskt om du inte sett den. Det finns en TV-serie på knappt 100 avsnitt och två OVA-serier. OVA:arna anses allmänt vara bättre, men båda är riktigt bra.
Image

Yakitate!! Japan
Tänk dig att du tar Naruto, plockar bort alla fillers, och låter folk utkämpa sina strider medelst brödbakning istället för ninjakonster. Då har du Yakitate!! Japan.
Image

Trigun
Ytterligare en gammal klassiker som är obligatorisk att se. Vash the Stampede är en legendarisk revolverman som mer eller mindre ofrivilligt tvingas lösa alla andras problem.
Image

Samurai Champloo
Jidai-geki om två samuraier mitt under Tokugawa (slutet på 1600-talet, för att vara mer specifik.) Den ena är stereotyp samurai; lugn, värdig, tänker noga innan han handlar, etc. Den andre är... aningen knepigare. Lysande bildberättande, proppfull av anakronismer och lånar friskt från modern hiphop; annorlunda och
otroligt sevärt.
Image

Robler:

Naruto

Robler:

bra story

what is this i dont even

Robler:

alla riktigt J-freaks hatar Naruto för att den är populär, och endast därför 😉

Nej, alla hatar den för att den är så extremt fullpackad med utfyllnadsavsnitt och allsköns retardation. Naruto tar verkligen begreppet filler till en helt ny nivå, med rekursiva metafillers (en fillerstory som har samma plot som huvudstoryn och fyller ut inuti en annan filler - I CAME RAINBOWS!)

Image

xsaosinx:

Såg typ tjugo avsnitt av Naruto och tyckte att det var helt okej.

De första 30-60 avsnitten är faktiskt bra. Hoppa 150 avsnitt framåt och se om du gillar det lika mycket.


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Paranoia Panic

Gentlernen:

Paranoia Agent

Det var så den hette!

Gentlernen:

De första 30-60 avsnitten är faktiskt bra.

Tur att jag slutade efter 20 då. [cheers]


   
SvaraCitera

bra inlägg gentlernen


   
SvaraCitera

Manga:

Mirai Nikki
20th Century Boys (+ 21st Century Boys)
Doubt

Anime:

Death Note
Code Geass
Elfen Lied
School days


   
SvaraCitera

xsaosinx:

Gentlernen: De första 30-60 avsnitten är faktiskt bra.
Tur att jag slutade efter 20 då. [cheers]

Oj, blev rätt cp där. [blush] Men ja, hörde ifrån bekanta att det bara blev fillers en bit in i serien så jag orkade inte se på den.


   
SvaraCitera

variabel:

ergo proxy

variabel:

ergo proxy

variabel:

ergo proxy

variabel:

serial experiments lain

variabel:

serial experiments lain

variabel:

serial experiments lain

variabel:

serial experiments lain

variabel:

neon genesis evangelion

variabel:

neon genesis evangelion

variabel:

neon genesis evangelion


   
SvaraCitera

Gentlernen:

-Massa tips-

Jag blir lite ledsen över att du inte rekommenderar FLCL, som i min mening är en utav de absolut mest komiska serierna som gjorts inom anime.

Måste även tipsa om serien "NANA". Handlar om 2 unga tjejer som försöker få ordning på sina liv. Mycket fin musik i den serien.

Att du inte tipsar om Cowboy Bebop, som är en utav de absolut bästa animes någonsin är lite förvånande faktiskt. Kultstatusen den har är otrolig och kvaliteten ännu idag är på absolut top!
(Vem älskar inte Spike och musiken?!)

Code Geass 1 och 2 brukar de flesta narutards gilla även. Handlar mycket om uppoffringar, extrodinära krafter, livsmoral och lite mer.
Har citatet "Destroy Worlds, Create Worlds" på ritbordet för gaddning!

I övrigt så håller jag med Gentlernen i alla hans tips.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

Rurouni Kenshin

lovely. tack för alla tips!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

hugrmunr:

ergo

hugrmunr:

experiments

hugrmunr:

evangelion

[love][love][love]*100

Zittam:

Jag blir lite ledsen över att du inte rekommenderar FLCL, som i min mening är en utav de absolut mest komiska serierna som gjorts inom anime.

den är lovely som fan!


   
SvaraCitera

Zittam:

I övrigt så håller jag med Gentlernen i alla hans tips.

du menar att du sett allt det?


   
SvaraCitera