Aviseringar
Rensa alla

Söker moderatorer till ett stort projekt


Ämnesstartare

Vill först bara säga att jag inte riktigt vet om detta är rätt kategori eller om man får gå ut med en sådan här förfrågan, är det inte det eller får man inte det så bara flytta eller lås tråden.

Jag håller just nu på att göra ett forum där man ska kunna diskutera olika saker om sverige indelat kommuns vis, som ni säkert förstår är detta ett väldigt stort projekt som kommer bli väldigt svårt att sköta själv. Därför söker jag en moderator till varje kommun (alltså 290 moderatorer).

Är du intresserad och känner att du har tid över eller bara känner att det skulle vara roligt att få vara moderator så skicka ett pm till mig, ett krav är att du bor i den kommunen du vill vara moderator för.

Jag kommer inte lägga ut adressen till sidan här, pga risk för egenreklam. Så vill ni ha adressen eller mer information om projektet pm mig.


   
Citera

Jag ska inte ta ut någon seger i förskott och säga att jag har rätt. Men jag tror inte det behövs en moderator per kommun. Större kommuner kan behöva fler, samtidigt som flera av de mindre kommunerna kan modereras av samma mod eftersom det troligtvis inte bli speciellt mycket jobb.

Och varför dela in just i kommuner? Landskap eller län skulle väl troligtvis räcka gott och förmodligen göra varje del mer aktiv.

Bjurholms kommun: 2516 invånare
Täby kommun: 62266 invånare

Bara som ett exempel. ^^

Detta förutsatt du lyckas locka besökare till sidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Eh, du vill bara sådär söka 290 (!) moderatorer, där du antagligen inte känner de flesta?

Det låter som en riktigt dum idé. Hellre att du försöker hitta tio mods genom att fråga personer du känner, sedan ger du dem rätten att välja tio nya mods osv. tills du har alla mods du behöver.

Att öht. ha 290 mods låter helt galet, inte ens de största forumen i Sverige (såsom flashback) har så många...

Hur många forum har du egentligen erfarenhet av? (som medlem).


   
SvaraCitera
Åtta

Haha! Om jag skulle bli tilldelad en moderatorspost på det forumet så skulle jag bara kunna moderera mig själv. Kommunen jag bor i består till 99% av illitterata bönder, så den forumdelen blir nog jävligt liten.

adambau:

Jag håller just nu på att göra ett forum

Menar du att du håller på att koda ett forum eller menar du att du laddat ned phpbb och lagt upp på ett gratis webbhotell? [cute]


   
SvaraCitera

Kommer att se dumt ut med fler moderatorer än vanliga användare.. ta det lugnt till användarbasen växer lite.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera