Aviseringar
Rensa alla

Söker parkour / free running i Boden!


Ämnesstartare

Hej, jag söker efter någon eller några att utöva parkour / free running med i Boden! Är själv en extrem nybörjare men jag bryr mig inte hur pass bra du / ni är 😛 Går att svara via denna tråd eller skicka PM, hade varit jävligt kul. Skulle väl alternativt kunna fara till Luleå om det finns någon där istället för Boden, men kommer nog inte kunna fara dit allt för ofta pga skola / brist på pengar till buss! (Måste ju köpa mat också <.<)

Undrar även om det finns några tips om bra sätt att stretcha på när man är hemma i en lägenhet? Framför allt för benen men i stort sett överallt, känner mig lite för stel <.< (Vill inte skada mig pga att man sträcker sig eller liknande :/ )


   
Citera
Ämnesstartare

Träna - stretcha

Vighetsträning, kolla upp massa grejer på youtube.
Pwn pwn.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får ragga upp min bästa kompis. Hon bor i Boden. Närmare bestämt i Sävast. Fast jag vet inte om hon är så intresserad 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det bästa tips jag kan ge dig är att börja träna någon form av kampsport. Helst någon där fokus ligger på spark och bentekniker.

Jag uttövade parkour under större delen av mina tonår (har inte tid längre) med några polare från min klubb. Innan jag började med parkour delen så hade jag dock tränat kampsport (mestadels kung fu men även en smula karate) under flertalet år men även "kampsportsakrobatik" dvs volter, hoppsparkar, snurrsparkar osv. Det innebär att jag hade mycket bra kontroll på min kropp redan innan jag började med parkour vilket jag rekomenderar. Dels får man mycket lättare att utföra alla stunts men framförallt är det en säkerhetsgrej. Man bör inte vara otränad när man håller på med detta då risken att göra sig illa blir betydligt större.


   
SvaraCitera

Inga vettiga människor bor i Boden, ännu mindre utför sådant vandaliskt beteende! [no-no]


   
SvaraCitera

Känner en som jag vet har hållit på lite med parkour som bor där. Vet inte om han fortfarande håller på.


   
SvaraCitera
Hando

Sök upp den där huliganen i Boden, han kanske kan vara intresserad [no-no]
Om inte annars kan han jaga och du springa?[y]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera