Aviseringar
Rensa alla

Söker personer med ätstörningar


Ämnesstartare

Hej på er!
Jag ska göra en fördjupningsuppgift i psykologi i skolan som ska handla om ätstörningar. Jag söker dig (tjej eller kille spelar ingen roll) som har eller har haft någon typ av ätstörning (anorexi, bullemi, fettma eller någonting annat) och som känner att du kan och vill prata om det.

Du som vill ställa upp och svara på några frågor om din ätstörning kommer antingen att nämnas endast vid förnamn eller inget namn alls i arbetet så ingen kommer kunna veta att det är just dig det handlar om. Om du inte vill säga ditt riktiga förnamn är det helt okej.

Det är bara jag och min psykologilärare som kommer ha tillgång till att läsa arbetet.

Om du ångrar dig och inte vill vara med längre respekterar jag såklart det och tar inte med dig i arbetet.

Bara så att det inte är några oklarheter så kommer jag inte att ge någon form av råd eller så utan bara ställa frågor om din sjukdom, och allting kommer att ske via internet. Vi kommer alltså inte att träffas och prata "face to face"

Jag skulle vara väldigt tacksam om några ville ställa upp och hjälpa mig att förstå lite bättre hur det fungerar, inte bara i teorin utan också i praktiken. Kom ihåg att både tjejer och killar är välkomna att ta kontakt angående detta via ett personligt meddelande. Tack! [smile]


   
Citera

obs: fetma är inte ett ätbeteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkofag:

obs: fetma är inte ett ätbeteende.

Det får räknas med ändå 🙂


   
SvaraCitera

Mjaomjaomjao:

Det får räknas med ändå 🙂

nej. sämst. ta med BED eller dylikt istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkofag:

nej. sämst. ta med BED eller dylikt istället.

Jo men nu skrev jag ju "eller någonting annat" så dom är också med 🙂


   
SvaraCitera

sarkofag:

obs: fetma är inte ett ätbeteende.

nej, men hetssätningsstörningar brukar ju leda till fetma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att alla ska bli nöjda så ändrar jag mig och skriver (anorexi, bullemi, hetsätningar eller någonting annat) =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om jag får vara 100% anonym kan jag ställa upp.


   
SvaraCitera
HELL0

jag kan med tänka mig att ställa upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maizie:

Om jag får vara 100% anonym kan jag ställa upp.

HELL0:

jag kan med tänka mig att ställa upp.

Tack så mycket 😀 Själklart får ni vara 100% anonyma om ni vill det 🙂 Jag skickar några frågor via personligt meddelande när jag har dom klara. Tack igen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, då håller jag koll där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Självklart så kan jag absolut ställa upp!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag kan också ställa upp om man får vara anonym


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjaomjaomjao:

Jag ska göra en fördjupningsuppgift i psykologi i skolan som ska handla om ätstörningar. Jag söker dig (tjej eller kille spelar ingen roll) som har eller har haft någon typ av ätstörning (ANOREXI, bullemi, fettma eller någonting annat) och som känner att du kan och vill prata om det.

Hej. Jag ställer gärna upp... Jag heter Johanna och det är bara att mejla mig på: jingajinga@hotmail.com .. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mjaomjaomjao:

Jag ska göra en fördjupningsuppgift i psykologi i skolan som ska handla om ätstörningar. Jag söker dig (tjej eller kille spelar ingen roll) som har eller har haft någon typ av ätstörning (ANOREXI, bullemi, fettma eller någonting annat) och som känner att du kan och vill prata om det.

Hej. Jag ställer gärna upp... Jag heter Johanna och det är bara att mejla mig på: jingajinga@hotmail.com .. [smile]


   
SvaraCitera