Aviseringar
Rensa alla

Söker smartphone av billigare slag


Ämnesstartare

Då min föråldrade Samsung Galaxy S2 gett upp på mig så behöver jag nu en ny mobil.

Bortsett från ringandet/sms:andet så är det mesta jag gör med telefonen fota och lyssna på musik, därför vill jag att den ska ha en relativt bra kamera men bra ljud kanske inte är så vanligt bland billiga alternativ.

Rekommendationer?


   
Citera
Ämnesetiketter

kan du inte få en iphone 4 för ett hyfsat pris?  (alltså inte 4s, utan den gamla hederliga 4an)


   
SvaraCitera

vad har du för budget förresten?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tegel: vad har du för budget förresten?

Vet inte vad mobiler kostar längre, får man något dugligt för 2k eller kan jag sjunka ännu lägre?


   
SvaraCitera

superpojken:

Vet inte vad mobiler kostar längre, får man något dugligt för 2k eller kan jag sjunka ännu lägre?

har ingen vidare koll jag heller men tror nog det finns äldre modeller för det priset.


   
SvaraCitera

Kan du tänka dig att köpa begagnat? Många säljer funktionella mobiler bara för att nya kommer på marknaden. 
Surfa runt annars på elgiganten, mediamark och sådant och priskolla på prisjakt sen. =)


   
SvaraCitera

Nokiaarrow-10x10.png , har bra billiga med bra ljud/kameraarrow-10x10.png  !  

 Windowsarrow-10x10.png Phone 8S by HTCHTC 8X 

Klart den bästa telefonen för ca 2000 kr om man skaarrow-10x10.png köpa ny telefon . 

Bra ljud får du i en telefon för 2000 kr ja och det är inte en avskyvärd skillnad heller även om man lägger till 2000 kr . Är inte värt det för musik i telefonen då en mp3 för 1000 kr slår dom flesta dyrare mobilerna ^^ 


   
SvaraCitera

Huawei ascend p6 har funnits för ca 2000 hos mediamarkt/elgiganten, enligt mig bland de mest prisvärda du kan skaffa i telefonväg.

Kameran är rätt bra för priset, ljudet är bra och prestandan är riktigt fin. byggkvaliten påminner om iphone med få undantag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aaron: Windows Phone 8S by HTCHTC 8X 
Klart den bästa telefonen för ca 2000 kr om man ska köpa ny telefon .

Hittade den för 1500kr, dock är det mycket klagomål på det låga interna minnet; att man inte ens kan uppdatera OS oroar mig


   
SvaraCitera

Köpte en Nokia Asha 330 (tror jag den hette) för 700, har både pekskärm och knappar vilket är nice, men ja det är nokia så räkna inte med att kunna använda applikationer.
Saknar blixt/ficklampa, det är det dåliga med den


   
SvaraCitera

superpojken:

Hittade den för 1500kr, dockarrow-10x10.png är det mycket klagomål på det låga interna minnet; att man inte ens kan uppdatera OS oroar mig

Jag hade köpt x8 för ist för  8S , 8x klart bättre telefon !Man är modernarrow-10x10.png och kör med microSD , då det är mkt säkrare ^^

Eller kör på , finns inga bättre snyggare och stadigare telefoner i den lägre prisklassen som kan mäta sig med Nokia i Prestanda/pris kvalitet kör på  Nokia Lumia 620 


   
SvaraCitera

tegel:

har ingen vidare koll jag heller men tror nog det finns äldre modeller för det priset.

FruLiten:
Kan du tänka dig att köpa begagnat? Många säljer funktionella mobiler bara för att nya kommer på marknaden. 
Surfa runt annars på elgiganten, mediamark och sådant och priskolla på prisjakt sen. =)

batteritiden ska vara bra, också, det är det begagnatköp ofta faller på. kan kosta en slant att byta ut batterier.


   
SvaraCitera

Leijonsparf:

batteritiden ska vara bra, också, det är det begagnatköp ofta faller på. kan kosta en slant att byta ut batterier.

Min kompis köpte ett nytt för under 200:- till en samsung s3, ska också se till att göra det för mitt suger 🙁 så det är ju inte allt för dyrt. Man kan ju kolla upp priset för ett nytt batteri vid köp av beg!


   
SvaraCitera

iPhone 5C.


   
SvaraCitera

Monokromt:
iPhone 5C.

Är onödigt dyr !^^ 


   
SvaraCitera