Aviseringar
Rensa alla

Söker smartphone av billigare slag


FruLiten:

Min kompis köpte ett nytt för under 200:- till en samsung s3, ska också se till att göra det för mitt suger 🙁 så det är ju inte allt för dyrt. Man kan ju kolla upp priset för ett nytt batteri vid köp av beg!

kan man köpa och byta det själv är det ju ingen större kostnad, nej. men majoriteten av moderna smartphones är förjävla jobbiga att byta batteri på, en del svårare än andra. 


   
SvaraCitera

FruLiten:

Min kompis köpte ett nytt för under 200:- till en samsung s3, ska också se till att göra det för mitt suger 🙁 så det är ju inte allt för dyrt. Man kan ju kolla upp priset för ett nytt batteri vid köp av beg!

Tror inte det är batteriet som är slitet. Min S3 har alltid haft dålig batteritid. 


   
SvaraCitera

min gamla telefon har 1 vecka batteritid. dom nya har 1 dag. känns lite konstigt.


   
SvaraCitera

Odräglig:

Tror inte det är batteriet som är slitet. Min S3 har alltid haft dålig batteritid. 

Har för mig att jag läste någonstans att de första s3 hade dåliga batteri och att man skulle få byta det om man kontaktade samsung. Precis som första upplagan iphone 4 hade buggar. Mitt batteri är slitet för det var bättre förr. 


   
SvaraCitera

FruLiten:

Har för mig att jag läste någonstans att de första s3 hade dåliga batteri och att man skulle få byta det om man kontaktade samsung. Precis som första upplagan iphone 4 hade buggar. Mitt batteri är slitet för det var bättre förr. 

Har den sista modellen med av S3 med 4G. Funderar på att byta ut telefonen när det kommer en bra smartphone med batteri som räcker en dag utan att. Hade en S4 ett tag också, var missnöjd med dess batteri också. Hade 


   
SvaraCitera

Odräglig:

Har den sista modellen med av S3 med 4G. Funderar på att byta ut telefonen när det kommer en bra smartphone med batteri som räcker en dag utan att. Hade en S4 ett tag också, var missnöjd med dess batteri också. Hade 

Du kanske använder mobilen onödigt mycket, har igång appar och skiter i energispar? Inte för att vara sån, men köp ett nytt eller ny telefon. Det har du råd med mr klocka-för-30-k 


   
SvaraCitera

FruLiten:

Du kanske använder mobilen onödigt mycket, har igång appar och skiter i energispar? Inte för att vara sån, men köp ett nytt eller ny telefon. Det har du råd med mr klocka-för-30-k 

Använder telefonen väldigt mycket, har 4G avstängt och energisparande läget aktivt . Tror inte att någon smartphone med cirka 5tum skärm har bra battertid av det som finns på marknaden idag. Eller är iphone 5S bra?


   
SvaraCitera

har en samsung galaxy trend. 
tycker den är helt OK. hänger sig ibland osv men jaaa, kostade 999 på mediamarkt så ye. 


   
SvaraCitera

Odräglig:

Använder telefonen väldigt mycket, har 4G avstängt ocharrow-10x10.png energisparande läget aktivt . Tror inte att någon smartphonearrow-10x10.png med cirka 5tum skärm har bra battertid av det som finns på marknaden idag. Eller är iphonearrow-10x10.png 5S bra?

Sonyarrow-10x10.png Z1 har uppemot 2-4 dagars batteri tid   🙂
 Samsung Galaxy Note 3 Har utbytbart batteri vilket gör att man kan klara sig  mer än en vecka för en rimlig peng ^^  


   
SvaraCitera

Aaron:

Sonyarrow-10x10.png Z1 har uppemot 2-4 dagars batteri tid   🙂
 Samsung Galaxy Note 3 Har utbytbart batteri vilket gör att man kan klara sig  mer än en vecka för en rimlig peng ^^  

Tror icke den klarar 2-4dagar med mitt användande. Alla samsung har utbytbara batterier. 


   
SvaraCitera

Odräglig:

Tror icke den klarar 2-4dagar med mitt användande. Alla samsungarrow-10x10.png har utbytbara batterier. 

Beror på vad man gör men vid normalt användande så klarar den 2 dagar inga problem har en vän som äger en och har själv testat den , spelar man tunga spel och ser film så räcker det i mer än 8 timmar med max prestanda ^^ 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Minns att Motorolas razr maxx skulle ha en värsting till batteri


   
SvaraCitera

Aaron:

Beror på vad man gör men vid normalt användande så klarar den 2 dagar inga problem har en vän som äger en och har själv testat den , spelar man tunga spel och ser film så räcker det i mer än 8 timmar med max prestanda ^^ 

Jag spelar varken spel eller tittar på film, kör fb, insta, internet, email och lyssnar på musik på telelefonen.


   
SvaraCitera

Odräglig:

Jag spelar varken spel eller tittar på film, kör fb, insta, internetarrow-10x10.png, email och lyssnar på musik på telelefonen.

jadå är det rätt onödigt att lägga ut mer än 3500 kr på en telefon ^^ 


   
SvaraCitera

Aaron:

jadå är det rätt onödigt att lägga ut mer än 3500 kr på en telefon ^^ 

Jag tycker inte att det spelar nån roll.


   
SvaraCitera