Aviseringar
Rensa alla

Sökfunktionen är fucked


Så här borde det ju absolut inte vara.

Jag skriver upp det på Att fixa-listan. Den där listan är dock lång som Vasaloppet, men jag lovar att åtminstone undersöka om det är något vi kan rätta till! [smile]


   
SvaraCitera

fattar inte varför ni tog bort den gamla sökfunktionen? den var ju mycket bättre i alla fall, där man kunde välja delforum, skrivet av en viss användare, om man bara ville söka i rubriken,startinlägget eller hela tråden, osv osv osv osv. nu kan man ju bara fritextsöka utan några preferenser alls? jättedumt.


   
SvaraCitera

My dreams are her:

att man ej kan söka med åäö

Tragikomiskt. [love]

André Vifot Haas:

Så här borde det ju absolut inte vara. Jag skriver upp det på Att fixa-listan. Den där listan är dock lång som Vasaloppet, men jag lovar att åtminstone undersöka om det är något vi kan rätta till!

Hur går det?


   
SvaraCitera

Proteus:

Hur går det?

Inte så bra, tyvärr. [sad]


   
SvaraCitera

Bättre att använda Google.
Bara skriva site:google.se+sökordet i Google [smile]


   
SvaraCitera

mrman:

site:google.se+sökordet i Google

site:ungdomar.se+sökordet i Google


   
SvaraCitera

Haha menade det men skrev något annat [crazy]


   
SvaraCitera

André Vifot Haas:

Inte så bra, tyvärr. [sad]

Den som väntar på något gott ...


   
SvaraCitera

Proteus:

Den som väntar på något gott ...

Väntar väldigt länge, tycks det som ...


   
SvaraCitera

Åtta:


   
SvaraCitera
Åtta

Proteus:

I need a hero

Jag kan googla


   
SvaraCitera

Åtta:

Jag kan googla

Google har redan tagits upp i tråden, men tack för ditt bidrag!

Vill gärna veta hur man t.ex. bär sig åt för att _enbart_ söka på inlägg skrivna av en specifik användare där. Kan du förklara det för mig så håller jag fullkomligt med dig; Googles existens rättfärdigar verkligen det faktum att UM:s sökfunktion har varit näst intill oanvändbar i över två år, samt att ni tycks ha gett upp alla planer på att försöka fixa den.

Det känns dock inte helt optimalt att nya medlemmar ska bli lurade till att tro att sökfunktionen faktiskt fungerar, innan de skapar trådar som redan finns. Jag föreslår därför att ni tar bort den helt och hållet, för att i stället ersätta den med en länk till Google. På så sätt slipper moderatorerna anstränga sig lika mycket i onödan.


   
SvaraCitera
Åtta

Proteus:

Vill gärna veta hur man t.ex. bär sig åt för att _enbart_ söka på inlägg skrivna av en specifik användare där. Kan du förklara det för mig så håller jag fullkomligt med dig;

Det går tyvärr ej.

Proteus:

ersätta den med en länk till Google.

Om man har en viss mängd trafik så måste man betala rätt grova pengar för det, är jag rädd.


   
SvaraCitera

Proteus:

samt att ni tycks ha gett upp alla planer på att försöka fixa den.

Nejdå. Vi har bara gett upp alla planer på att försöka fixa den på nuvarande plattform. [smile]


   
SvaraCitera

Åtta:

Det går tyvärr ej.

Just därför slår UM:s gamla, _fungerande_ sökfunktion Google med hästlängder. Med den kunde man t.o.m. söka efter ord som innehöll bokstäverna å, ä och ö. Rätt praktiskt, måste jag säga, för sist jag kollade så var det här ett svenskt forum, där just de bokstäverna används relativt frekvent.

Åtta:

Om man har en viss mängd trafik så måste man betala rätt grova pengar för det, är jag rädd.

Synd! Det vore en ganska vettig lösning, annars.

André Vifot Haas:

Nejdå. Vi har bara gett upp alla planer på att försöka fixa den på nuvarande plattform.

Då förstår jag. Bumpar väl tråden om något år igen, ifall ingenting har hänt.


   
SvaraCitera