Aviseringar
Rensa alla

Sömnbesvär?!!! FÖR HELVETE


Ämnesstartare

Asså jag har den här månaden haft skitsvårt att sommna in, och vaknar i genomsnitt 5 ggr per natt. (superbra natt= vakna bara 3 ggr, kass natt= vakna 7 ggr) Jag har blivit segare i huvudet men kan ändå inte sova ut ordentligt. Har också börjat vakna tidigare och det suger! Har hållt på i en månad. Ska man gå till vårdcentralen eller vem ska man snacka med? Det typ pirrar/fjärilar i magen/hjärtat på morgonen & kan då jag inte sommna om.


   
Citera

Äter du ordentligt?


   
SvaraCitera

Som sagt, äter du ordentligt?
Försöker du sova regelbundet?

Kan hjälpa om du rör på dig under dagen också.


   
SvaraCitera

om du tränar så sover du bättre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är du stressad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

uppenbar:

Äter du ordentligt?

ina matvanor är just nu: ingen frukost, pasta till lunch, sen middag typ kött och sånt. Ingen kvällsmat. Ibland äter jag typ kål till frukost & lunch. Men det borde inte vara dåliga matvanor.

lilasmet:

Är du stressad?

Väldigt. Och det jobbigaste med det som händer just nu, är att jag inte vet hur jag ska hjälpa till. Eller om jag ens kan det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WannabeFine:

Väldigt. Och det jobbigaste med det som händer just nu, är att jag inte vet hur jag ska hjälpa till. Eller om jag ens kan det.

det är troligtvis för att du är stressad, du kan inte varva ner och ta det lugnt alltså får du inte din djupa sömn[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WannabeFine:

ina matvanor är just nu: ingen frukost, pasta till lunch, sen middag typ kött och sånt. Ingen kvällsmat. Ibland äter jag typ kål till frukost & lunch. Men det borde inte vara dåliga matvanor.

[tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

[tired]

Jag tar även olika kosttillskott typ multivitamin & omega 3 & 6 och så dricker jag sojamjölk 2-3 dl per dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

det är troligtvis för att du är stressad, du kan inte varva ner och ta det lugnt alltså får du inte din djupa sömn[sad]

Jag får väl försöka göra det. Tänkte kanske lyssna på någon bra musik medan jag ligger i badkaret. Det borde vara lungnande... [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så du äter alltså (i bästa fall):
Frukost: -
Lunch: Pasta
Middag: Kött och sånt
Plus kosttillskott.

En aning lite mat, don't you think? [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WannabeFine:

Jag får väl försöka göra det. Tänkte kanske lyssna på någon bra musik medan jag ligger i badkaret. Det borde vara lungnande... [y]

Eller göra något åt det som stressar dig.
Även när du ligger i sängen och nått besvärar dig, vad besvärar dig? Kan du inte ta hand om det just då? Släpp det och ta upp det när du kan göra något åt det. det kan vara lite att lära sig. men man får lära sig[y]

se även till att äta ordentligt. och om du orkar, ta en lite promenad, bara 10minuter räcker ju, det kan hjälpa en rensa tankarna och kanske blir du lite tröttare senare också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lejonmamman:

Så du äter alltså (i bästa fall):
Frukost: -
Lunch: Pasta
Middag: Kött och sånt
Plus kosttillskott.

En aning lite mat, don't you think? [tard]

[cute] Jag tycker just nu det känns jobbigt med mat, känner mig så uppstoppad när jag käkar. Och så har jag svårt nu att hitta mat som smakar bra. Typ tröttnat på mat. :/ tycker det är olidligt att tugga pasta och skit. 🙂 men kål(knaprigt & fräscht) gillar jag & så typ dricka lättfil eller någon jordgubbskräm. Halstabletter är ju härliga också. Jag gillar är trött heller att laga mat(hacka, skala, koka, steka, osv)

lilasmet:

Eller göra något åt det som stressar dig.
Även när du ligger i sängen och nått besvärar dig, vad besvärar dig? Kan du inte ta hand om det just då? Släpp det och ta upp det när du kan göra något åt det. det kan vara lite att lära sig. men man får lära sig[y]

Jag gillar inte tänka på det som besvärar mig. Jag blir skakis då & får typ en gråtklump i halsen. That sucks. Så jag tänker inte gå in mer på det ämnet nu. 🙂 Är lite kaotiskt allmänt nu... också. Jag ska försöka släppa det men så svårt.

lilasmet:

se även till att äta ordentligt. och om du orkar, ta en lite promenad, bara 10minuter räcker ju, det kan hjälpa en rensa tankarna och kanske blir du lite tröttare senare också

Det var en bra ide. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WannabeFine:

Jag gillar inte tänka på det som besvärar mig. Jag blir skakis då & får typ en gråtklump i halsen. That sucks. Så jag tänker inte gå in mer på det ämnet nu. 🙂 Är lite kaotiskt allmänt nu... också. Jag ska försöka släppa det men så svårt.

Isåfall, kan du inte göra något åt det släpp det. skriv ner det på papper, ta upp det igen när du kan göra något åt det. Känns det jobbigt kanske du borde vända dig till en kurator eller psykolog?

WannabeFine:

Det var en bra ide. [y]

Prova, har märkt själv att det funkar lite faktiskt, iaf när det gäller att rensa tankarna. får ett lugn en stund då iaf[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lilasmet:

Isåfall, kan du inte göra något åt det släpp det. skriv ner det på papper, ta upp det igen när du kan göra något åt det. Känns det jobbigt kanske du borde vända dig till en kurator eller psykolog?

Ok skriva ner det kan jag väll. Det är jobbigt men jag tänker inte vända mig till kurator eller psykolog. Jag vågar inte sånt.

lilasmet:

Prova, har märkt själv att det funkar lite faktiskt, iaf när det gäller att rensa tankarna. får ett lugn en stund då iaf[smile]

[smile]


   
SvaraCitera