Aviseringar
Rensa alla

Sömnparalys, hypnopompa och hypnagoga hallucinationer


Ämnesstartare

Lounge fact:

du måste förstå att det kommer inte hända någonting och du är helt normal...

Nä du.

krasch:

Det kanske finns något lugnande du kan få mot det?

Ingen aning.

Paranormal_Cannabis:

ibland kan jag se saker också, som ansikten som projekteras framför mina ögon

Ja det kan jag också göra fast då har jag stängda ögonlock. Det är dock inte lika läskit.

Rådjuret:

Det verkar sjukt jobbigt så sök hjälp på en gång.

I plan to. Men det är så¨jobbigt att prata om.

Pickaboo:

Jag har fått sömnparalys två gånger!

Jaså? Men tur att det bara hänt så sällan då.

Pickaboo:

Efter kanske 30 sekunder så släpper det och.

Men får du det bara en gång? Alltså, kommer det inte tillbaka efter att det gått över?


   
SvaraCitera

kindergartner:

Men får du det bara en gång? Alltså, kommer det inte tillbaka efter att det gått över?

Det fortsatte lite grann med någon mumlande röst efter första gången, kan ha varit inbillning. Det här var mitt på dagen, hände inget mer på kvällen eller så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Det fortsatte lite grann med någon mumlande röst efter första gången, kan ha varit inbillning.

Hm... Jo.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Nä du.

lol


   
SvaraCitera

kindergartner:

Ja det kan jag också göra fast då har jag stängda ögonlock. Det är dock inte lika läskit.

har vart med om det med stängda ögonlock också, men är mer creepy med öppna ögon[shake]


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Sedan "känner" jag hur ett fenomen kommer till höger om mig och jag blir livrädd och försöker vända mig om

Känner igen det där. För mig började paralysen med att jag "vaknade" och kände hur mitt täcke sakta drogs bort samtidigt som jag låg skräckslagen och orörlig på rygg. Sen upplevde jag att något stod vid sängkanten, och momentet senare såg jag plötsligt en hand sträckas mot mig i mörkret.

... sedan dess har jag inte vågat somna på rygg.


   
SvaraCitera

Schism:

... sedan dess har jag inte vågat somna på rygg.

Får rysningar, satan! Har hört liknande beskrivningar på youtube med folk som ser monster som sätter sig över kroppen och helt vrickade saker. Är glad att jag inte såg mer än vad jag kände.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

lol

Jag menar förstås att det inte kommer göra någon skillnad. Jag måste leva med detta helvete.

Paranormal_Cannabis:

har vart med om det med stängda ögonlock också, men är mer creepy med öppna ögon

Kan tänka mig det. Jag skulle inte palla se saker. Jag tror att jag skulle bryta ihop.

Schism:

momentet

Jag tror du förvirrar dig med det engelska ordet "moment" nu.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Jag tror du förvirrar dig med det engelska ordet "moment" nu.

?

(Du har fel.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

(Du har fel.)

"Och momentet senare"? Det låter inte så bra.


   
SvaraCitera

kindergartner:

"Och momentet senare"?

Det är ett väl etablerat uttryck så jag kan inte påstå att jag bryr mig.

Man kan också skriva "i momentet senare" för att vara övertydlig.

http://www.google.se/#q=%22momentet+senare%22&hl=sv&prmd=ivns&ei=wznWTbvpE8TAswa...

moment 1 ögonblick, tidpunkt, stadium 2 beståndsdel, element, sida, detalj; underavdelning, avdelning, punkt, paragraf, artikel, stycke

- synonymer.se


   
SvaraCitera

kindergartner:

Jag menar förstås att det inte kommer göra någon skillnad. Jag måste leva med detta helvete.

Varför pratar du inte med en läkare/psykolog? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

synonymer.se

Men haha! Synonymer! Är en synonym lika med en förklaring? Nej. Jag säger inte att du har fel här dock, visst är det väl ett uttryck men jag tycker inte att det passar in i den meningen.

Lounge fact:

Varför pratar du inte med en läkare/psykolog? :S

Jag har svårt att prata om det. Har även panikångest så det gör saken så mycket värre.


   
SvaraCitera

kindergartner:

Jag har svårt att prata om det. Har även panikångest så det gör saken så mycket värre.

men du kan ju inte ha det sådär? inget blir ju bättre av att du "sköter om det sjävl"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

men du kan ju inte ha det sådär? inget blir ju bättre av att du "sköter om det sjävl"

Jag vet, jag har inte sovit på tre dygn. Jag ska försöka fixa hjälp.


   
SvaraCitera