Aviseringar
Rensa alla

Sömnparalyz


Ämnesstartare

Har någon varit med om "sömnparalys"?

Hur kändes det? Vad hände? Vad gjorde du?


   
Citera
mynona

Jag har aldrig varit med om det. Jag vill vara med om det. Jag hoppas på att de som har det kan ge tips


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är inget roligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag dog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massor av gånger, först var läskigt, nu är det bara irriterande
brukar kännas som om jag skall explodera, varenda cell i min kropp vibrerar allt starkare känns det som, det tjuter och skriker i öronen, jag kan inte röra mig och ser/drömmer konstiga saker

och har jag väl fått det en gång så brukar det återkomma gång på gång från det att jag vaknar till, kanske dricker ett glas vatten eller nått, lägger mig och glider direkt tillbaks in i paralys, om och om igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett par gångerrrr, tor jag. Det var läskigt. Jag fick panik, trodde jag var i en helt annan värld typ.


   
SvaraCitera
mynona

Luther Blissett:

och har jag väl fått det en gång så brukar det återkomma gång på gång från det att jag vaknar till, kanske dricker ett glas vatten eller nått, lägger mig och glider direkt tillbaks in i paralys, om och om igen

ditt tips var att försöka sova trots att du är pigg? att sas låta kroppen somna fast psyket är vaket?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fått det två eller typ tre gånger kanske. Tror jag skrivit om det förut här nånstans.
Minns mest en gång och då var det som två spöken som kom in i min lägenhet, satte sig på mig och höll fast mig och rotade igenom alla lådor och skåp. Gjorde så jag inte kunde andas. Sen försvann de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

ditt tips var att försöka sova trots att du är pigg? att sas låta kroppen somna fast psyket är vaket?

Ja, brukar bli så för mig då, eller tvärtom att utmatta sig så mycket att psyket fortfarande går på högvarv när kroppen somnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, det äger!


   
SvaraCitera
mynona

Luther Blissett:

Ja, brukar bli så för mig då, eller tvärtom att utmatta sig så mycket att psyket fortfarande går på högvarv när kroppen somnar

trötta ut kroppen så den somnar men låta psyket vara vaket. Det är svårt. jag har försökt utan framgång och jag hatar kaffe. det verkar som om sömnparalyser bara är menat för vissa. ändå har jag hört att man kan framkalla dem

Chi Huang Ti:

ja, det äger!

ge tips på hur man gör! [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha händer mig hela tiden, har alltid så mycket och tänka på. Slutar inte tänka föräns mina sömntabletter kickar in.

Dock brukar det vara när jag gör något men ändå ligger helt still, typ halvsitter med mobil / laptop i sängen.

Ibland kan jag nästan göra det med mening för att det är roligt, käns som man försvinner ur kroppen ungefär.

Prova att slappna av som fasen typ men ändå vara koncentrerad. jag brukar låta ögonen sakta glida uppåt på något konstigt sätt. Men jag måste vara j*vligt trött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

ge tips på hur man gör!

vet inte hur man gör, men har hänt när jag typ somnat efter skolan och aldrig när jag somnat på natten så det kanske har med saken att göra [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

trötta ut kroppen så den somnar men låta psyket vara vaket. Det är svårt. jag har försökt utan framgång och jag hatar kaffe. det verkar som om sömnparalyser bara är menat för vissa. ändå har jag hört att man kan framkalla dem

Borde gå att framkalla, får det väldigt ofta i perioder, men kan inte komma på något som de har gemensamt tyvärr


   
SvaraCitera