Aviseringar
Rensa alla

Sömnproblem


Ämnesstartare

Alltså, jag får jätte lite sömn varje natt [sad]

Spelar ingen roll när jag går och lägger mig på kvällen, vaknar ändå mellan 00:00 och 01:00, och det är helt omöjligt att somna om [cry]

Tydligen så har jag vant mig vid att vara som piggast vid den här tiden..

Och detta är inget nytt, utan det har varit såhär ungefär 2 år.

Men hur ska jag bära mig åt för att få en normal dygnsrytm så att säga på så kort tid som möjligt!?

[cute]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ingen aning, min dygnsrytm är helt störd. kan inte sova och har jättetråkigt [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

ingen aning, min dygnsrytm är helt störd. kan inte sova och har jättetråkigt

Låter som att du är taggad på lite myspys. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Låter som att du är taggad på lite myspys.

alltid [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

alltid

Ofta alltid. Då är det ju ingen idé att passa på nu. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

Ofta alltid. Då är det ju ingen idé att passa på nu.

nä, för då är det ju alltid en idé att passa på :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gå upp tidigt och var aktiv då. Var aktiv på dagarna så att kroppen är trött.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bourgeoisie:

nä, för då är det ju alltid en idé att passa på :S

[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Gå upp tidigt och var aktiv då. Var aktiv på dagarna så att kroppen är trött.

Det är det som är grejen, det fungerar inte [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Det är det som är grejen, det fungerar inte [shake]

Syrran har alltid haft jätttesvårt med sömnen. Svårt att somna och vaknar inte förrän 12(?).
Tills nu när hon fått jobb. Somnar lätt på kvällarna och vaknar bra på morgonen.
Hur fysiskt aktiv är du då? Och sömn tar lång tid att återställa, sömnen är väldigt avancerad så att säga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Hur fysiskt aktiv är du då? Och sömn tar lång tid att återställa,

I det minsta laget, och ja, det märks [bigsmile] får la stå ut såhär ett tag och se om det löser sig tillslut [smile]


   
SvaraCitera
Zsasz

Börja göra/träna något fysiskt, att gå en runda varje morgon och kväll kan hjälpa, se till att du försöker gå och lägga dig vid samma tid varje kväll och gå upp vid samma tid varje morgon, även om du inte somnat direkt när du lagt dig och kanske bara sovit några få timmar när du går upp så vilar/ställer kroppen in sig ändå, vilket är ett bra sätt att få in en fungerande dygnsrytm, sluta dricka kaffe/te eller andra drycker med koffein i (om detta inte går, eller är svårt, se iallafall till att inte dricka något med koffein i minst 3 timmar innan tiden du bestämt dig för att du ska gå och lägga dig), titta inte på TV eller sitt vid datorn ca. en timme innan du ska gå och lägga dig, försök läsa en bok eller en tidning istället en stund så att kroppen varvar ner sig (fungerar för vissa)...

Detta är råd jag själv fått från läkare för att kunna sova, dock fungerar det inte för mig då jag har insomnia och fick istället medicin utskrivet.. men det kanske funkar för dig..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Detta är råd jag själv fått från läkare för att kunna sova, dock fungerar det inte för mig då jag har insomnia och fick istället medicin utskrivet.. men det kanske funkar för dig..

Ah jo, de där har man ju hört ett antal gånger,

Det kanske fungerar, ska prova [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aktivera dig på dagarna, gör dig så trött så att du nästan svimmar.
Det funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Alltså, jag får jätte lite sömn varje natt [sad]

sluta va uppe till 4-5 varje dag då och lägg dig runt 10-11 så sover du ju faan till 10 kanske


   
SvaraCitera