Aviseringar
Rensa alla

Sömnproblem?


Ämnesstartare

Smephine:

Haha..jomenvisst...så är det nog. 

Vart i Stockholm sa du att du bodde sa du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

deteD:

Ja, och det är precis det man ska försöka förhindra. Jag blev bara stressad av att kolla på klockan hela tiden så numera begränsar jag mig och kollar mer sällan. Sen går jag upp om jag märker att jag bara ligger i sängen för länge...

Har varit otroligt dum den senaste tiden också och varit dålig på det där med sömnrestriktion. Att ligga eller sitta på sängen och plugga är inte bra. Tumme ned

 Brukar också plugga i sängen, brukar även gå upp men blir oftast yr för att jag är så trött.Men jag ska testa att inte kolla klockan hela tiden!:)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam:

Vart i Stockholm sa du att du bodde sa du?

Rätt centralt faktiskt. Tvättäkta stockholmare. Fy skäms på mig. 


   
SvaraCitera

Som ovanstående sagt får man försöka acceptera att man inte kan sova. Kliv upp och gör någonting istället för att ligga kvar. Kan du inte sova så kan du inte. Läs en bok eller se en film. Jag tänker sjukt mycket om nätterna, så brukar se på South park eller något jag tycker är kul för att få mig på andra tankar, och därmed kunna somna lite lättare. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smephine:

 Brukar också plugga i sängen, brukar även gå upp men blir oftast yr för att jag är så trött.Men jag ska testa att inte kolla klockan hela tiden!:)

I sängen ska man sova... eller ha sex. Men inte plugga. >< Det är en avkopplingsplats. För mig hjälpte det att inte plugga i sängen men nu är jag tillbaka till mina dåliga vanor...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smephine:

Rätt centralt faktiskt. Tvättäkta stockholmare. Fy skäms på mig. 

Har du någon bakomliggande sjukdom i släkt och så? Någon som har drabbats av sömnproblem tidigare? Någon släkting som kommer från en annan del av Sverige kanske ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försöker ligga still i en kvart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

deteD: Har du provat mindfulness?

Nej, vad är det? Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Nej, vad är det? Förvirrad

Eftersom du verkar vandra iväg i tankarna så tänkte jag att du kanske behöver öva på att vara mer i nuet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

deteD: Eftersom du verkar vandra iväg i tankarna så tänkte jag att du kanske behöver öva på att vara mer i nuet.

Ahh coolt, tak för länken! Ska kika 🙂


   
SvaraCitera
Smilen

Läser en bok. 


   
SvaraCitera
mens
 mens

Brukar ibland kolla ASMRroleplays precis innan jag somnar. Är dock väldigt kräsen där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avregistrerad: Annat

"avslappningsövningar"


   
SvaraCitera