Aviseringar
Rensa alla

Sömnproblem?


Ämnesstartare

Någon själ därute som ligger vaken om nätterna?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom på en kreativ historia i din hjärna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typ "lille pelle går i stan och så plötsligt ser han en björn osv"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smephine:
Någon själ därute som ligger vaken om nätterna?

Det är skönt att ligga under ett varmt täcke. Brukar öppna fönstret ibland så att det blir lite kallare i rummet. Acceptera att du inte kan sova och kolla inte klockan hela tiden, varför bli stressad över att inte kunna sova? Det gör bara saken värre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Försöker sluta tänka men går inte. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:
Försöker sluta tänka men går inte. 

Att tänka på att inte tänka får en att tänka på att man inte ska tänka på att inte tänka...Shockerad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:
Försöker sluta tänka men går inte. 

Tänk på något trevligt och avslappnande då, det funkar ibland. Brukar försöka ignorera sånt jag vet att jag inte kan göra något åt just då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smephine: Att tänka på att inte tänka får en att tänka på att man inte ska tänka på att inte tänka...

Hahaha. Typ och det hela slutar med att jag börjar tänka på grejer jag inte ville tänka på från början.

deteD: Tänk på något trevligt och avslappnande då, det funkar ibland. Brukar försöka ignorera sånt jag vet att jag inte kan göra något åt just då.

Försöker tänka på trevliga grejer men problem/dåliga grejer vinner i 9 av 10 fall. Det är jag kass på 🙁 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

deteD:

Det är skönt att ligga under ett varmt täcke. Brukar öppna fönstret ibland så att det blir lite kallare i rummet. Acceptera att du inte kan sova och kolla inte klockan hela tiden, varför bli stressad över att inte kunna sova? Det gör bara saken värre.

Sant. Men blir stressad över att jag blir stressad av att inte kunna sova. Blir något stört tankemönster... -.- Men tack för tipsen! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Här i Stockholm har vi inga bekymmer med sömnlöshet, du borde flytta hit!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam:
Här i Stockholm har vi inga bekymmer med sömnlöshet, du borde flytta hit!

..Bor i Stockholm... xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Smephine:

..Bor i Stockholm... xD

Nej, det gör du inte. Mig lurar ingen. Stockholmare har inte sömnproblem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Adam:

Nej, det gör du inte. Mig lurar ingen. Stockholmare har inte sömnproblem.

Haha..jomenvisst...så är det nog. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman: Försöker tänka på trevliga grejer men problem/dåliga grejer vinner i 9 av 10 fall. Det är jag kass på 🙁

Har du provat mindfulness?

Smephine:

Sant. Men blir stressad över att jag blir stressad av att inte kunna sova. Blir något stört tankemönster... -.- Men tack för tipsen! 

Ja, och det är precis det man ska försöka förhindra. Jag blev bara stressad av att kolla på klockan hela tiden så numera begränsar jag mig och kollar mer sällan. Sen går jag upp om jag märker att jag bara ligger i sängen för länge...

Har varit otroligt dum den senaste tiden också och varit dålig på det där med sömnrestriktion. Att ligga eller sitta på sängen och plugga är inte bra. Tumme ned


   
SvaraCitera