Aviseringar
Rensa alla

Sömnproblem....


Ämnesstartare

Hallöj, sen ja var liten har jag haft sömnproblem och jag vet inte hur jag blir av med det. Har testat asmånga saker för att kunna somna men det funkar inte. Har testat: varm mjölk, lyssna på musik, räkna får xD, avslappningsapp mm. Jag lever ju med mycket stress som jag har svårt att bli av med.

Så min fråga till er. Hur gör ni för att somna om ni har svårt för det?


   
Citera

Vad gör du om dagarna?


   
SvaraCitera

Ja det jag gör är att sätta på tvn med låg ljusstyrka och volym, med sovtimer. 
Så låter jag den vagga mig till sömns.

Funkar inte det, ja då går jag upp från sängen och distraherar mig med något i en timma eller så, o så går jag o lägger mig igen


   
SvaraCitera

Jag också pga ångest. 

Du kan gå till läkare och få något sömnmedel utskrivet om du vill. 


   
SvaraCitera

eller ja, om läkaren vill. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken:
Vad gör du om dagarna?

superpojken:
Ja det jag gör är att sätta på tvn med låg ljusstyrka och volym, med sovtimer. 
Så låter jag den vagga mig till sömns.

Funkar inte det, ja då går jag upp från sängen och distraherar mig med något i en timma eller så, o så går jag o lägger mig igen

Jag går i skolan med ganska stressigt shcema. Går musik så vi förbereder alltid inför spelningar å sånt.

Jag sover med tv:n på annars så kommer jag verkligen aldrig somna. Har oxå gjort så typ att jag spelar en liten stund sen lägger mig igen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Jag också pga ångest. 

Du kan gå till läkare och få något sömnmedel utskrivet om du vill. 

Men sömnmedel har ju massa bieffekter


   
SvaraCitera

parkwaydrive:

Men sömnmedel har ju massa bieffekter

Ja, det är det som avskräcker mig också. förr eller senare tvingas du välja något sånt dock om du ej vill leva som jag gör, är nog snart sjukpensionär osv 


   
SvaraCitera

Lägg dig i sängen runt 8 så kan du kolla på nån film tills du somnar , fan hade problem igår att sova , glodde på tre filmer igår innan jag somnade .


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ja, det är det som avskräcker mig också. förr eller senare tvingas du välja något sånt dock om du ej vill leva som jag gör, är nog snart sjukpensionär osv 

Man får ju hoppas att de inte går så långt.

lurifax69:
Lägg dig i sängen runt 8 så kan du kolla på nån film tills du somnar , fan hade problem igår att sova , glodde på tre filmer igår innan jag somnade .

Har testat de med och de funkar inte för jag blir så himla uttråkad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:
Lägg dig i sängen runt 8 så kan du kolla på nån film tills du somnar , fan hade problem igår att sova , glodde på tre filmer igår innan jag somnade .

Och rastlös


   
SvaraCitera

När har du sömnproblem?


   
SvaraCitera

Då behöver du röra på dig mer , så somnar du snabbare . 


   
SvaraCitera

börja träna om du inte redan gör


   
SvaraCitera

Träna och knulla reducerar stress. Helst båda samtidigt.


   
SvaraCitera