Aviseringar
Rensa alla

Sömnsvett under dagen?


Tuvan

Jag håller med! Inget jag har tänkt på direkt men när du säger det så, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yes, visst är det så.
Jag antar att det har med att cellandningen ligger på högre nivå tillsammans med en massa olika hormonnivåer.


   
SvaraCitera

fryser alltid som ett as när jag vaknar och dreglar när jag sover på dagen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag sover inte på dagen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Är det någon mer än jag som märkt att om man sover på dagen, svettas man betydligt mer än om man sover på natten?

Då man sover på natten så går kroppen ner i varv och skapar på så sätt mindre egen värme, sover man på dagen så kan inte kroppen göra samma sak pga dygnsrytmen.
Det är dock bara min teori.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Det är dock bara min teori.

Det var dock en bra teori. Men för de som ställt om sin dygnsrytm till dagsömn och nattvakande, bör ju varva ner. Om det nu inte handlar om något djupare stadie som att det har med den dygnsrytm vi blivit inlärda i från barnaben...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Det var dock en bra teori. Men för de som ställt om sin dygnsrytm till dagsömn och nattvakande, bör ju varva ner.

Jag tror att kroppen känner av om det är natt eller dag ändå. Det är ju i vilket fall inte naturligt för människan att vända på dygnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag tror att kroppen känner av om det är natt eller dag ändå. Det är ju i vilket fall inte naturligt för människan att vända på dygnet.

Nja... Jag håller delvis med. Varför vi sover om natten är ju på grund av att solen ej lyser upp... Men för oss här uppe i norden, bör ju kroppen rent teoretiskt sätt rätta sig efter soltimmar och inte tidsmässiga timmar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ere väl inte? :s eller? aldrig tänkt på det.....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo har oxå tänkt på det, och det har inte med kläderna att göra, för jag sover alltid med kläderna på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Nja... Jag håller delvis med. Varför vi sover om natten är ju på grund av att solen ej lyser upp... Men för oss här uppe i norden, bör ju kroppen rent teoretiskt sätt rätta sig efter soltimmar och inte tidsmässiga timmar.

Det är iofs sant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stronghold:

Man sover med kläderna på?

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera