Aviseringar
Rensa alla

Sötsaker och träning


Ämnesstartare

Jag äter godis och andra sötsaker i princip varje dag och har alltid gjort. Om jag skulle sluta äta sötsaker helt skulle jag gå ner i vikt då utan speciellt mycket träning? Eller måste jag ta bort sötsakerna och träna mycket eller räcker det att träna lite?  


   
Citera

Flygandeko:
Jag äter godis och andra sötsaker i princip varje dag och har alltid gjort. Om jag skulle sluta äta sötsaker helt skulle jag gå ner i vikt då utan speciellt mycket träning? Eller måste jag ta bort sötsakerna och träna mycket eller räcker det att träna lite?  

Haha känner igen mig i det du skriver 🙂
Hur mycket äter du då?


   
SvaraCitera

Om du helt tar bort sötsakerna utan att ersätta det med någonting annat borde du gå ner i vikt, ja. 


   
SvaraCitera

Beror på hur många kalorier du äter per dag, oavsett om det är godis eller ej. Ibland äter jag några godisar innan jag tränar bara för att få snabb energi. Godis är snabb energi som inte är särskilt bra för kroppen.


   
SvaraCitera

det sagitta sa: det beror hur pass mycket kalorier du får i dig varje dag från godis. men att minska på sötsakerna och se till att sänka/stabilisera blodsockret kommer hjälpa dig att förbränna mer fett vare sig du tränar eller ej, eftersom högt kolhydratintag hämmar frisättningen av lagrat fett från våra energidepåer.

ba' ät lite mindre och mer sansad kost och rör dig lagom mycket (försök särskilt öka den lågintensiva vardagsmotionen mycket, cykla och promenera oftare) så ska det gå vägen.


   
SvaraCitera

sedan är det väl kanske en välplacerad fråga: hur stor viktminskning är det vi talar om, i kilo?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

missdaisy :

Haha känner igen mig i det du skriver 🙂
Hur mycket äter du då?

Små godis nästan hela tiden, chips, choklad osv. Vet inte hur mycket exakt men det blir en del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ginnungagap:
sedan är det väl kanske en välplacerad fråga: hur stor viktminskning är det vi talar om, i kilo?

Jag har inte tänkt gå ner ett antal kilo, jag har inget mål att gå ner i vikt jag bara undrar hur mycket man kan gå ner om man slutar äta sötsaker.


   
SvaraCitera

Flygandeko:

Små godis nästan hela tiden, chips, choklad osv. Vet inte hur mycket exakt men det blir en del.

Sånt äter jag daglig:) men om du äter ca 100 gram chips eller choklad varje dag så kan det ta tid innan du går ner 🙂
Är du smal eller tjock? 😮


   
SvaraCitera

Känner du att en betydande del av ditt energiintag består av snask så är sannolikheten stor att du kommer gå ned i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

missdaisy :

Sånt äter jag daglig:) men om du äter ca 100 gram chips eller choklad varje dag så kan det ta tid innan du går ner 🙂
Är du smal eller tjock? 😮

Jag väger 55kg och är 171cm lång, det kanske inte låter tjock men det ser tjockt ut.


   
SvaraCitera

Flygandeko:

Jag väger 55kg och är 171cm lång, det kanske inte låter tjock men det ser tjockt ut.

Hur ser det tjockut som? Kan lova dig att det är en inbillning


   
SvaraCitera

Flygandeko:

Jag väger 55kg och är 171cm lång, det kanske inte låter tjock men det ser tjockt ut.

Du är verkligen inte tjock isf 🙂
du kommer inte se en stor skillnad om du drar ner på sockret 🙂


   
SvaraCitera