Aviseringar
Rensa alla

sojamjölk...


Ämnesstartare

har helt övergått till sojamjölk nu det är 1000x godare, nyttigare, och för att det äcklar mig att dricka animaliska kroppsvätskor.

MEN

varför finns de bara i sån opraktisk form? dvs höga smala paket ist för korta breda.[sad]

Image​​​​

ist för:
Image
de får typ inte plats någonstans i min kyl[cry]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Sojamjölk innehåller inte fullvärdigt protein [no-no][no-no][no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och sen kan man väl inte bara sådär säga att den är nyttigare [no-no][no-no][no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Sojamjölk innehåller inte fullvärdigt protein [no-no][no-no][no-no][no-no][no-no]

bryr mig ej om protein ändå[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

ist för:

För de paketen är på väg bort från marknaden.


   
SvaraCitera
sincan

Sojamjölk är för pretton


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såja, såja, det är ju bara soja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

farbror gugge:

bryr mig ej om protein ändå[sad]

Protein är bland det viktigaste för din kropp.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Sojamjölk innehåller inte fullvärdigt protein

farbror gugge:

bryr mig ej om protein ändå

Om man under samma dag käkar någonting innehållandes något sorts spannmål, ris, majs, hirs, frön eller nötter får man i sig fullvärdigt protein...


   
SvaraCitera

Alltså, någon av dessa prylarna + sojamjölk = fullvärdigt protein.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

För de paketen är på väg bort från marknaden.

men varför?!!? de är ju den perfekta formen, enda stället jag får plats med de långa är i dörren, men då trillar de om jag öppnar för snabbt[sad]

davvelito:

Protein är bland det viktigaste för din kropp.

bara om man vill ha muskler!!

Ögon i en plåthink:

Om man under samma dag käkar någonting innehållandes något sorts spannmål, ris, majs, hirs, frön eller nötter får man i sig fullvärdigt protein...

åh bra!! äter bröd typ varje dag.


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ögon i en plåthink:

Om man under samma dag käkar någonting innehållandes något sorts spannmål, ris, majs, hirs, frön eller nötter får man i sig fullvärdigt protein...

Ja, man måste tänka igenom sitt matupplägg för att få i sig alla essentiella aminosyror kroppen behöver, som man annars får via mjölken. Har ingen aning, men det känns som att man måste äta mer än sojamjölk + majs eller ris för att få i sig alla aminosyror.


   
SvaraCitera

Pickaboo:

Ja, man måste tänka igenom sitt matupplägg för att få i sig alla essentiella aminosyror kroppen behöver, som man annars får via mjölken. Har ingen aning, men det känns som att man måste äta mer än sojamjölk + majs eller ris för att få i sig alla aminosyror.

Jag har en aning. Dock kan jag inte källhänvisa mer än till min näringslärebok jag kan utantill, vilken är synad av Staten ([crazy]).

farbror gugge:

åh bra!! äter bröd typ varje dag.

Om du äter något av detta:

Spannmål
Ris
Majs
Hirs
Nötter
Frön

och detta

Baljväxter (sojamjölk, t ex)
Gröna blad
Bovete
Vetegroddar
Alger
Näringsjäster

under samma dag, får du i dig fullvärdigt protein.

MVH veganmissionären


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh, smakar det ej konstigt? Vill äta sojayoghurt, det måste la finnas? Eller ah, kan äta laktosfri annars. Mår i alla fall jätteilla av äta vanlig yoghurt, tror inte att min kropp är van vid så mycket laktos på en gång + den är inte van vid att äta frukost [blush]


   
SvaraCitera