Aviseringar
Rensa alla

sol-och-våra? [shake]


Ämnesstartare

sol-och-våra? wtf? betyder det typ att ha sex?

"Att Magnus ger blommor till Karin och bjuder henne på restaurang verkar ju snällt, men hur vet vi att han inte bara är ute efter att sol-och-våra henne?"

det står i min religionsbok


   
Citera
Ämnesetiketter

[bigsmile]


   
SvaraCitera

han fixar en rik brud, ligger med henne, tar hennes pengar, dumpar henne.


   
SvaraCitera

Så det ska va helt enkelt.


   
SvaraCitera

Sol-och-våra är att charma någon så att personen faller pladask, men sedan ta personens pengar och sticka. Antingen genom att "låna" pengarna eller ta dem som gåva.

Uttrycket kommer av en känd man som gjorde så och i kontaktannonserna kallade han sig för Sol och Vår.


   
SvaraCitera

Utan att använda Wikipedia för att verka klok så har jag fått uppfattningen att det helt enkelt är att fejka ett kärleksförhållande och lura sitt offer att ge en pengar och/eller något annat.


   
SvaraCitera

Att sola-och-våra henne är när man charmar henne (ofta kille eller herre) för att sedan sno henne på en massa pengar. (Hon betalar för allt osv.)

Varför stod det i din religionsbok? Är det hur de visar muslimer lever?[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KKARIM:

Varför stod det i din religionsbok? Är det hur de visar muslimer lever?

haha 😛
de stog som ett exempel under sinnelagsetik, att vi inte alltid vet vad folk har för avsikter med sina handlingar 😛


   
SvaraCitera

Thomas O'Malley blir kallad för sol-och-vårare av två gäss [sad]


   
SvaraCitera

I love Cheesypoofs:

Thomas O'Malley blir kallad för sol-och-vårare av två gäss [sad]

yes


   
SvaraCitera

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Det var nån gubbe för länge sen som skrev kontaktannonser att han sökte rika kvinnor. Sen gjorde han precis som ni säger här, charmade dem och tog sedan deras pengar. I sin kontaktannons skrev han "Svara till sol och vår" och därifrån kommer uttrycket! 🙂
Kolla på SVT gott folk.


   
SvaraCitera

Bell:

Kolla på SVT gott folk.

Jag vill inte [cry]


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

Fernan_king:

Jag vill inte

allmänbildande[no-no]


   
SvaraCitera

Bell:

allmänbildande

Inte alla program dock.


   
SvaraCitera