Aviseringar
Rensa alla

Sola solarium.


Ämnesstartare

Jag har ett smått problem med finnar och lite dålig hy. En kompis sa till mig att hon solar solarium då och då och det hjälper väldigt mycket.
Tror ni att det är en bra metod? (Jag använder receptbelagda krämer).

Jag vill absolut inte få någon fejkbrun färg etc. Bara se lite fräschare ut. Hur ofta skall jag sola då? En gång var annan/tredje vecka? Och tydligen bara cirka 10min i taget.

Skriv lite allmänt (erfarenheter etc). Jag vill inte ha massa idiotiska svar om hur gay det är etc.


   
Citera

gay


   
SvaraCitera

sockerdricka:

Tror ni att det är en bra metod?

ja. Min mamma sa till min bror att han skulle gå ut i solen för att få mindre finnar...så jag antar att det hjälper


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varannan vecka kan räcka, och 5-10 min per gång. Utöver det kan du ju fortsätta andvända krämerna.
Själv har jag bara erfarenhet av "valigt solarium", fast en bekant till mig som haft ganska dålig hy (akne) så började sola i solairum på vintern, och hennes hy blev nog synbart bättre!

Bara att testa, det skadar inte att prova säjer dom ju[y]


   
SvaraCitera

jag hade också en kompis (kille) med massa finnar, det blev mycket bättre när han solade solarium


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sola solarium är töntigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

ja. Min mamma sa till min bror att han skulle gå ut i solen för att få mindre finnar...så jag antar att det hjälper

Okej låter bra 🙂

poise:

Varannan vecka kan räcka, och 5-10 min per gång. Utöver det kan du ju fortsätta andvända krämerna.
Själv har jag bara erfarenhet av "valigt solarium", fast en bekant till mig som haft ganska dålig hy (akne) så började sola i solairum på vintern, och hennes hy blev nog synbart bättre!

Okej tack 🙂 När du säger "vanligt" menar du solen då eller?

Ingenting:

jag hade också en kompis (kille) med massa finnar, det blev mycket bättre när han solade solarium

Okej 🙂 Vet du hur mycket han solade?

---

Tack för era svar! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

r du säger "vanligt" menar du solen då eller?

yep, ett annat bra (och billigt) tips är att helt enkelt röra sig utomhus då solen lyser, på dagarna. Funkar även på vintern! D-vitamin och annat crap i solen som gör bra för kropp & hy [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poise:

yep, ett annat bra (och billigt) tips är att helt enkelt röra sig utomhus då solen lyser, på dagarna. Funkar även på vintern! D-vitamin och annat crap i solen som gör bra för kropp & hy [smile]

Jo det är sant. Men jag skall nog prova med solarium och köra typ en gång varannan torsdag etc.. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tio minuter varannan Torsdag är väl lite lite? Kör varje Torsdag istället om du vill ha resultat.

Eller ta tjugo minuter varannan Torsdag.


   
SvaraCitera

poise:

Bara att testa, det skadar inte att prova säjer dom ju[y]

förutom att man får cancer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Tio minuter varannan Torsdag är väl lite lite? Kör varje Torsdag istället om du vill ha resultat.

Okej. Men som sagt jag vill inte bli såhär brun direkt utan bara få en fräschar hy. Men jag kan ju prova det i början, om det blir för mycket kan man ju trappa ner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

förutom att man får cancer

Du får ju inte cancer direkt heller... [wink]
Just därför man ska sola högst en gång i veckan, varannan vecka. Och solkräm om man vill vara på den säkra sidan [rolleyes]


   
SvaraCitera

poise:

Just därför man ska sola högst en gång i veckan, varannan vecka. Och solkräm om man vill vara på den säkra sidan [rolleyes]

tror inte att det är bra regelbundet heller om jag ska vara ärlig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lajnowh:

tror inte att det är bra regelbundet heller om jag ska vara ärlig

Solen är ju det bästa om man ska sola, fast så länge du har koll på hur du solar och så, så borde det vara rätt lugnt.


   
SvaraCitera