Aviseringar
Rensa alla

Sola solarium.


Ämnesstartare

sockerdricka:

Okej. Men som sagt jag vill inte bli såhär brun direkt utan bara få en fräschar hy. Men jag kan ju prova det i början, om det blir för mycket kan man ju trappa ner?

Ja. [y] Vill du inte bli brun så är lite tid men ofta bra. Alltså börja med varje Torsdag tio min.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Ja. [y] Vill du inte bli brun så är lite tid men ofta bra. Alltså börja med varje Torsdag tio min.

Okej då skall jag köra på det! Tack [smile] Solar du solarium själv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lockbete:

ja.

poise:

Var

Ingenting:

ja

Angelize:

minu

Hur lång tid tror ni det tar innan man får någon effekt. Alltså innan mitt ansikte blir bättre?

Edit: Alltså det är inte så att det är katastrof. Men jag är lite röd ibland och har lite pormaskar och ibland får jag nån finne etc. Men jag stör mig på det och man känner sig dålig på något vis när man går runt med det..


   
SvaraCitera

Du kan ju alltid prova, det skadar ju inte. Du kan ju börja med en till två gånger / vecka, det borde liksom räcka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1 gång i månaden!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

Du kan ju alltid prova, det skadar ju inte. Du kan ju börja med en till två gånger / vecka, det borde liksom räcka.

Jo jag tänkte sola varje torsdag 😛

Lundi:

1 gång i månaden!

Jaså? Jag har en känsla av att jag inte får något reslutat då, stämmer inte det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

Jaså? Jag har en känsla av att jag inte får något reslutat då, stämmer inte det?

Aja, jag har aldrig solat i hela mitt liv [smile] Men det har du nog rätt i!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

Aja, jag har aldrig solat i hela mitt liv [smile] Men det har du nog rätt i!

Jag har heller inte solat. Men med tanke på att jag bara solar 10min åt gången så känns det som om 1 gång i veckan blir bra. Om jag tycker att det blir för mycket eller nått, får man väl trappa ner till 2ggr/vecka.. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

Jag har heller inte solat. Men med tanke på att jag bara solar 10min åt gången så känns det som om 1 gång i veckan blir bra. Om jag tycker att det blir för mycket eller nått, får man väl trappa ner till 2ggr/vecka..

Aha, men om du drar på längre tid, kanske 20 min, så kommer du få färg fortare. Alltså kan du vänta ett tag innan du solar igen? Av det jag har hört av mina kära tjejkompisar så är det ett bra tips, de är bruna och försöker inte sola så ofta. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

Aha, men om du drar på längre tid, kanske 20 min, så kommer du få färg fortare. Alltså kan du vänta ett tag innan du solar igen? Av det jag har hört av mina kära tjejkompisar så är det ett bra tips, de är bruna och försöker inte sola så ofta. [smile]

Okej. Men jag är rädd för att bli röd nu i början. + att jag vill inte bli så jättebrun, då kommer alla fråga om jag solar solarium [blush]. jag vill bara få lite fräsch hy. men om jag skulle sola längre nu i början så riskerar jag att bli röd tror jag, men jag solade idag nu 🙂 då solade jag 10min och nästa gång sa de att jag kunde sola längre om jag ville. men vet inte om jag vill..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

Hur lång tid tror ni det tar innan man får någon effekt. Alltså innan mitt ansikte blir bättre?

Jag vet inte... Se bara till att du har en bra kräm som återfuktar huden så din hud inte blir för torr... Det är ju oftast så att huden blir bättre för att solarium torkar ut huden (tror jag)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

jag vill bara få lite fräsch hy. men om jag skulle sola längre nu i början så riskerar jag att bli röd tror jag, men jag solade idag nu 🙂 då solade jag 10min och nästa gång sa de att jag kunde sola längre om jag ville. men vet inte om jag vill..

Aha, men strunta i att sola istället? Och fixa en riktigt bra ansiktsvård [wink] Det är värt pengarna! Tro mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag vet inte... Se bara till att du har en bra kräm som återfuktar huden så din hud inte blir för torr... Det är ju oftast så att huden blir bättre för att solarium torkar ut huden (tror jag)

Det är klart, mina kompisar tjatade om aftersun i sommras, något liknande kanske kan vara bra efter att man solat solarium!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lundi:

Aha, men strunta i att sola istället? Och fixa en riktigt bra ansiktsvård istället [wink] Det är värt pengarna!

Jo men jag har en receptbelagd kräm som jag fick av min skolläkare, denna smörjer jag in mig med varje kväll och ibland även på morgonen. Huden blir bättre, men den blir inte så bra som jag vill ha den!

Krämen heter förresten Duac.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sockerdricka:

Jo men jag har en receptbelagd kräm som jag fick av min skolläkare, denna smörjer jag in mig med varje kväll och ibland även på morgonen. Huden blir bättre, men den blir inte så bra som jag vill ha den!

Krämen heter förresten Duac.

okej, men använder du bara krämen? Köp riktigt bra ansiktsvatten, en natt och dag kräm! [smile]


   
SvaraCitera