Aviseringar
Rensa alla

Sola solarium


Ämnesstartare

Alltså. Solade solarium för första gången idag (30 minuter, haha åh gud) och tänkte kolla med andra uvtörstiga (om det finns några här på um): är det bara jag som blir helt glad av det? Vet inte om det är värmen som gör det eller vad det är, men sedan jag klev ut ur den där bädden är jag helt harmonisk, mmm...

Och pliiiiis, tjat om hudcancer etcetera undanbedes. Jag är glad just nu, och det är det jag bryr mig om.


   
Citera
Ämnesetiketter

ser man skillnad i hudton på en gång?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aldrig provat, men att sola är ju skönt o nice ja o så får man ju d-vitamin som iaf jag blir happy av, får man d- vitamin av solarium ljus?  för övrigt så finns ju ljusterapi så det är helt klart att ljus har en positiv inverkan på vårt psyke 


   
SvaraCitera

tevepro:
ser man skillnad i hudton på en gång?

Nej det gör man inte , man blir oftast bara röd utav det första gången. Men liksom jag solar 3gånger i veckan minst och jag får färg!


   
SvaraCitera

tevepro:
ser man skillnad i hudton på en gång?

Jag gör det, andra inte. Beror nog på vad man har för hud-typ osv. Brukar se en ljusbrun rand iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tevepro:
ser man skillnad i hudton på en gång?

Ja, jag gör. Man ser dock inte det slutgiltiga resultatet av en solning förrän cirka 48 timmar efteråt, men jag har redan extrema bikiniränder och en ganska fin färg. Höh...

Dumbfounded: Jag gör det, andra inte. Beror nog på vad man har för hud-typ osv. Brukar se en ljusbrun rand iaf.

Tror precis som du att det beror på hudtyp. Jag får inte färg lätt om det inte är väldigt varmt ute, men när jag väl får färg blir den snygg direkt (vilket hände i solariet idag till min stora glädje). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Btw, pga naturligt redhead (färgar mitt hår rödare ändå, onödigt nog, men alltså ja) fick jag några fräknar på köpet. Lite gulligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har lyxen att ha ett solarium på den gård jag bor, som dessutom är det billigaste jag någonsin stött på. har ej hittat den harmoniska känslan ännu, och detta på grund av att mitt livspussel är knepigt. alltid skall man iväg efteråt, och det ges få möjligheter i veckan då jag är ledig under dess öppettider.

och vilka mesar ni är, sola naken för sjutton. inga ränder!


   
SvaraCitera
penja

tevepro:
ser man skillnad i hudton på en gång?

har gjort detta några gånger förut. jag ser skillnad direkt. blir brun 


   
SvaraCitera

CANCER OMG


   
SvaraCitera

iofs, röker du inte kanske du har råd med solarie på cancerkontot.


   
SvaraCitera

mvh biträdande isola - um-mama


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen: jag har lyxen att ha ett solarium på den gård jag bor, som dessutom är det billigaste jag någonsin stött på. har ej hittat den harmoniska känslan ännu, och detta på grund av att mitt livspussel är knepigt. alltid skall man iväg efteråt, och det ges få möjligheter i veckan då jag är ledig under dess öppettider.

Låt bli, du har fin hy.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vet inte men jag gillar att vara ute i solen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sola solarium e terapi ❤ men pliiis 30 min?! Var försiktig med dig 🙁

Klart man solar naken förresten :S 


   
SvaraCitera