Aviseringar
Rensa alla

Solade solarium igår - röd som en kräfta nu


Ämnesstartare

Hur ofta ska man sola och hur länge?

Jag har, under de senaste veckorna solat ca 20 min 2 gånger/vecka, men det har inte blivit någon skillnad.

Så igår solade jag 30 min och jag höll på att dö av värmen, och när jag kom ut var min rygg, magen, benen och allting kräftrött. Som tur är har mitt ansikte klarat sig någorlunda, men det svider iallafall överallt.

(Jag solar enbart för att mina fräknar ska synas mer, egentligen.)

Så, hur ofta ska man sola och hur länge för att undvika detta? Och jag tänker inte sola jättesällan för det är onödigt.


   
Citera
Ämnesstartare

Fräknarna är det enda som framhävs på mig om jag lägger mig i en sådan dödsfälla.
Du har nog bara otur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Du har nog bara otur.

Som vanligt då. [tired]

Det svider. ajjjjj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sola inte så mycket på en gång. Om du verkligen inte får något resultat om du solar två gånger i veckan i tjugo minuter så öka till tre gånger.
Måndag Torsdag Söndag kanske?
Se bara till så att huden får vila en dag innan du solar igen. Du kan ju använda en aftersun så det håller längre!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

i tjugo minuter så öka till tre gånger.
Måndag Torsdag Söndag kanske?

Ska jag sola de tre dagarna, 20 min per gång då eller minska tiden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Ska jag sola de tre dagarna, 20 min per gång då eller minska tiden?

20 min per gång, eller, är du orolig över att du kommer bränna dig så kan du sola två gånger 20 min och en gång 15 min.


   
SvaraCitera

Du ska aldrig sola länge på solarium, nybörjarfel att göra de.

Pay the price.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

20 min per gång, eller, är du orolig över att du kommer bränna dig så kan du sola två gånger 20 min och en gång 15 min.

Okej. [y]

LEINAD_DANIEL:

Du ska aldrig sola länge på solarium, nybörjarfel att göra de.

Gjort är gjort


   
SvaraCitera

solar du för att fräknar ska synas?? 😮
Du har ju tur om dina inte syns så mkt, mina sysn kanske inte jättte mkt men man ser ju att jag har i ansiktet (ganska många också)
Men aja LYCKA TILL 😀
min farbror äger ett gym och där får man inte sola så ofta som du göra pga att det är DÖDS farligt ???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera