Aviseringar
Rensa alla

Solar ni?


Ämnesstartare

Som frågan lyder, lägger ni er avsiktligt i solen för att bättra på solbrännan, eller är ni tvärtom inte alls förtjusta i varken värmen eller riskerna som följer? Skriv gärna er hudtyp/hårtyp, d.v.s. hur toleranta ni är för solen, och vilken SPF ni ev. använder. 
Och följdfrågan kanske riktar sig mer till tjejer, men har ni erfarenheter av self-tanning eller alternativ till att sola? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Vi har en väldigt stor tomtSöt så Jag ligger mest i solen för att jag tycker är skönt ^^ man kan ju inte sola naken precis då vi har bra insyn i tomtRodnarså det blir att sola i bikini helt enkelt..

Men jag solar inte så jätte ofta heller för den delen..


   
SvaraCitera

Har typ aldrig solat så jag har alltid varit blek, men så jag tänkte testa lite i år och har bara gjort det några få gånger men jag blir brun så lätt så det får kompensera för missade somrar tänker jag Rullar ögonen
SPF använder jag inte, minns att vi gjorde det som barn när man alltid låg vid stranden och badade, men inte sen dess, däremot så bör man ju göra det just på grund av alla negativa effekter solens strålar har på kroppen, så man bör väl inte sola heller egentligen, iallfall med måtta.
Mamma använder någon kräm som sätter sig i huden, är inget vanligt klet som man bara blir brun av bara sådär, istället måste man använda den flera gånger under en tid så hon har blivit kanonbrun utan att ha solat något särskilt. Kanske värt att testa Galen.


   
SvaraCitera

solar såfort det dyker upp en sol i himlenCool


   
SvaraCitera

Jag håller på att planera att bygga en större poolanläggning på min fastighet på landet. Det enda som saknas är pengar.  Ledsen  Gråter  Tumme ned
Fanskapet Löfven stjäl nästan alla mina pengar.  Arg

Men till frågan, solar sällan hemma på tomten men eftersom jag bor nere vid Kalmarsund så är jag dagligen nere på stranden när vädret så tillåter. Och sista veckan när jag varit ledig har jag varit mer i vattnet än uppe på land på grund av den extrema hettan. 

Tror vi haft uppåt 35 grader i skuggan och uppåt 50 grader i solen. Cool  Cool  Cool


   
SvaraCitera

Solar aldrig, är en blekfis och vill förbli en. Använder alltid SPF 50+. 

Vissa personers besatthet av solbränna skrämmer mig lite lol. 


   
SvaraCitera
Daimon

Nej Tjernobylblek for life 


   
SvaraCitera

Daimon:
Nej Tjernobylblek for life 

är du lika blek som en vampyr?Rodnar


   
SvaraCitera
Daimon

agnesberg:

är du lika blek som en vampyr?Rodnar


   
SvaraCitera
Daimon

Daimon:

Hahaha japp 


   
SvaraCitera

faphomet:
Solar aldrig, är en blekfis och vill förbli en. Använder alltid SPF 50+. 
Vissa personers besatthet av solbränna skrämmer mig lite lol. 

Finns det inte risk att du får D-vitamin brist om du är likblek?

Daimon:
Nej Tjernobylblek for life 

Låter inte friskt.  Skeptisk

agnesberg:
är du lika blek som en vampyr?Rodnar

Daimon:
Hahaha japp 

Skeptisk


   
SvaraCitera

politisk realist:

Finns det inte risk att du får D-vitamin brist om du är likblek?

Well är tyvärr inte likblek men man kan även vara ute i solen utan att få en bränna...


   
SvaraCitera
StoraD

WzwX8Tiny_pMiEZNZPPPKnHjtBVbl_o1ZqqoHULO


   
SvaraCitera

solar för mycket.Sover


   
SvaraCitera
Miijaa

Älskar sola, musik och en filt ute på gräset ❤️


   
SvaraCitera