Aviseringar
Rensa alla

solarium med tatto


Ämnesstartare

Jag har en tattuering med en blomma och hjärtan och lite sånt, och den är färgglad! Jag har haft den 2 veckor och 3 dagar!
Kana jag sola solarium nu då? 🙂 om man inte kan, när isf kan jag göra det??

taaacmsam för svar!


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Läkningen av en tatuering tar ca 10-20 dagar(beroende på placering). Under dessa dagar är det viktigt att tatueringen hålls ren.
Undvik sol, bad och bastu under läketiden.Gäller även solarium.
Sol och solarium,dvs UV-strålning är bla det som gör att tatueringar bleknar. Använd därför en hög solskyddsfaktor vid solning utomhus och täck helst över helt i solarium,så håller sig din tatuering sig skarp och snygg längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså kan du sola solarium efter 20 dagar, men då ska du helst täcka över tatueringen.


   
SvaraCitera

De första dagarna är mest riskabla... men efter två veckor ska det inte vara några som helst problem.
Dock så berör det ju på vad det är för färg du har fått, kontakta tatueraren för svar på frågan... olika!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tre veckor ska man vänta har jag fått höra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart du kan sola. Det är det ingen som stoppar dig från. Dock vill du ha kvar tatueringen borde du vänta ca 3-4veckor. Använd hög solskyddsfaktor, annars bleks skiten. Jag kör alltid med kids50 direkt efter en tatuering (jag har bara lyckats tatuera mig på sommaren).


   
SvaraCitera