Aviseringar
Rensa alla

Solglasögon med styrka?


Ämnesstartare

Hej! Jag har glasögon och till sommaren skulle jag vilja ha ett par snygga solglasögon med styrka i. Är den någon som vet om man kan ha det i alla bågar eller bara ett visst par? Och hur mycket kostar det? [confused]


   
Citera

Du kan ha det i alla, jag har själv ett par stycken. Nåt som är nice är ju ett par glas som blir mörka när solen kommer fram (glömt va det heter)..men annars är det bara att säga till din optiker hur du vill ha så fixar de det


   
SvaraCitera
B3ll4

Men isåfall kan man väl inte ha såna där stora solglasögon?


   
SvaraCitera

Stephen:

Nåt som är nice är ju ett par glas som blir mörka när solen kommer fram

fotokromatiska glas heter det och det är nice[y]


   
SvaraCitera

OF 5:

fotokromatiska glas heter det och det är nice[y]

så hette det =) glömmer alltid..dem är perfekta[cool]


   
SvaraCitera

B3ll4:

stora solglasögon?

ska vara små! inte för att jag ens har några solglasögon men stora ska det icke vara.. på oss pojkar iaf 😛 o inte överdrivet stora på er tjejer heller! 😛


   
SvaraCitera

DPope:

ska vara små! inte för att jag ens har några solglasögon men stora ska det icke vara.. på oss pojkar iaf 😛 o inte överdrivet stora på er tjejer heller! 😛

skämtar du eller? stora s.k nördbrillor är grymt snyggt oavsett tjej lr kille (bara det är på rätt person)


   
SvaraCitera

Stephen:

skämtar du eller? stora s.k nördbrillor är grymt snyggt oavsett tjej lr kille (bara det är på rätt person)

menar de stora som fjortisarna brukar ha.. ser inte alls snyggt ut 😛


   
SvaraCitera

DPope:

menar de stora som fjortisarna brukar ha.. ser inte alls snyggt ut 😛

fjortisar har ingen smak och tar på sig vad som helst så länge de tror att nån gillar det. men nej inte det som fjortisar har på sig..

stora bågar (kan va lite kraftiga bågar också i vissa fall) är snyggt på rätt person..men tyvärr finns det alltför många som inte passar i det men har det ändå


   
SvaraCitera

Stephen:

stora bågar (kan va lite kraftiga bågar också i vissa fall) är snyggt på rätt person..men tyvärr finns det alltför många som inte passar i det men har det ändå

glömde svara på detta sist 😛 jo det är nice på rätt personer ja 😀 riiiiktigt hett i många fall tkr jag 😀 men nu är det solglasögon vi snackar om inte vanliga 😉


   
SvaraCitera

DPope:

glömde svara på detta sist 😛 jo det är nice på rätt personer ja 😀 riiiiktigt hett i många fall tkr jag 😀 men nu är det solglasögon vi snackar om inte vanliga 😉

men solglasögon ska också vara stora =) finns ju snyggare bågar till vanliga men bara att byta ut glaset till solglas


   
SvaraCitera

Stephen:

men solglasögon ska också vara stora =) finns ju snyggare bågar till vanliga men bara att byta ut glaset till solglas

lr så kör man linser som blir sollinser? (A) XD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack så mkt [smile] Men jag vill ha pilotglasögon, kan man ha slipade glas i då? xD hehe inte så duktig på sånt här xD HAHA^^


   
SvaraCitera

DPope:

lr så kör man linser som blir sollinser? (A) XD

omg:P...

vickisunshine:

Tack så mkt [smile] Men jag vill ha pilotglasögon, kan man ha slipade glas i då? xD hehe inte så duktig på sånt här xD HAHA^^

självklart kan du det, välj ut ett par bågar du vill ha förklara för optikern hur du vill ha det så fixar han/hon det =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

självklart kan du det, välj ut ett par bågar du vill ha förklara för optikern hur du vill ha det så fixar han/hon det =)

Okey (: Men hur dyrt är det? Beror det på bågarna elr på glaset?


   
SvaraCitera