Aviseringar
Rensa alla

Solskydd


mens
 mens
Ämnesstartare

Vad använder ni för solskydd? Speciellt för ansiktet då. Jag har testat en massa olika ansiktskrämer med spf men eftersom de flesta innehåller hormonstörande grejer så är det svårt att hitta någon som är både säker och bra. Just nu använder jag http://www.apotea.se/av%C3%A8ne-suncare-r%C3%A9flexe-spf-50-plus-30-ml men ska antagligen köpa någon från eco cosmetics eller cliniderm snart. Egentligen ska man ju använda solskydd i ansiktet året om men nu är det ju extra viktigt. 
Pga haft hemsk problemhy av och till så är jag rätt noga med hudvård (ibland i alla fall). 
Kom fram nu fellow hudnördar!

PS kommentarer som "solar så sällan så jag behöver ingen solkräm" resulterar i 50 piskrapp.


   
Citera

solar alltid men använder inte pga behöver all sol jag kan få Skadeglädje mvh icke-rosavit


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

kakakaka:
solar alltid men använder inte pga behöver all sol jag kan få Skadeglädje mvh icke-rosavit

Din hud kommer bli ful sen Arg man kan bli brun ändå


   
SvaraCitera

inte vara för mycket i solen.


   
SvaraCitera

solskydd året om i Sverige anxious-smiley-emoticon.png

köpte nån Spf 10 häromdan, inte testat än pga regn....


   
SvaraCitera
mynona

mens: PS kommentarer som "solar så sällan så jag behöver ingen solkräm" resulterar i 50 piskrapp.

Jag bär aldrig solskydd, men jag tillbringar aldrig lång tid ute i solen. Jag solar aldrig, dels för att man blir rynkig av det men också för att det är tråkigt och jag ogillar värme. Bär keps ibland, sitter i skuggan, håller mig i rörelse, tror inte min hud blir vare sig bränd eller uttorkat rynkig av solen då=S
Hur ska man få solkrämen att samsas med ansiktskrämen annars, det verkar bara jobbigt för mig


   
SvaraCitera
mynona

mynona: Hur ska man få solkrämen att samsas med ansiktskrämen annars, det verkar bara jobbigt för mig

+1


   
SvaraCitera

mens:

Din hud kommer bli ful sen Arg man kan bli brun ändå

menade att jag är brun och behöver mer sol än vad jag får under sommaren! så d e chill


   
SvaraCitera

eco cosmetics spf 50


   
SvaraCitera

men undviker solen rätt mycket, har hellre täckande kläder än att vara nerkladdad i äckligt solskydd.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

kakakaka:

menade att jag är brun och behöver mer sol än vad jag får under sommaren! så d e chill

du får dvitaminet även med spf

mynona:

Jag bär aldrig solskydd, men jag tillbringar aldrig lång tid ute i solen. Jag solar aldrig, dels för att man blir rynkig av det men också för att det är tråkigt och jag ogillar värme. Bär keps ibland, sitter i skuggan, håller mig i rörelse, tror inte min hud blir vare sig bränd eller uttorkat rynkig av solen då=S
Hur ska man få solkrämen att samsas med ansiktskrämen annars, det verkar bara jobbigt för mig

Solen påverkar hyn även man inte sitter och pressar.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

subhuman girl:
men undviker solen rätt mycket, har hellre täckande kläder än att vara nerkladdad i äckligt solskydd.

ja det är smart så här avses främst ansiktsskydd

mynona:

+1

det finns många ansiktskrämer med spf. dock innehåller många lite läskiga ingreidenser men t ex eoc cosmetics och maria åkerbergs produkter är bra.
jag brukar blanda med vanlig ansiktskräm eller bara använda solkräm.


   
SvaraCitera
mynona

mens:

du får dvitaminet även med spf

Solen påverkar hyn även man inte sitter och pressar.

nej säg det inte, margaretaLedsen 
får trösta mig lite med att jag har mors gener och därmed bör se ut som 30 när jag är 50 ändå

mens:

ja det är smart så här avses främst ansiktsskydd

det finns många ansiktskrämer med spf. dock innehåller många lite läskiga ingreidenser men t ex eoc cosmetics och maria åkerbergs produkter är bra.
jag brukar blanda med vanlig ansiktskräm eller bara använda solkräm.

hm. det går alltså att blanda sin vanliga ansiktskräm med solskydd? Vad många lager det blir...=S
hör gärna vilken solkräm som går bra att blanda på det viset...är nöjd med min ansiktskräm tror jag...
vill väl inte kapsejsa hela min sminkning pga solkräm


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

mynona:

nej säg det inte, margaretaLedsen 
får trösta mig lite med att jag har mors gener och därmed bör se ut som 30 när jag är 50 ändå

hm. det går alltså att blanda sin vanliga ansiktskräm med solskydd? Vad många lager det blir...=S
hör gärna vilken solkräm som går bra att blanda på det viset...är nöjd med min ansiktskräm tror jag...
vill väl inte kapsejsa hela min sminkning pga solkräm

Gener gör mycket men man får ju tänka på sol, kost och miljöföroreningar också. Egentligen är det ju cancer man ska tänka mest på men det gör man ju inte pga utseendefixerade töntar.

Har inte hört om någon som upplevt något knas av det. Det beror ju dock på vilka produkter man använder. Vad brukar du använda för ansiktskräm?


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

man får vänta lite innan man sminkar sig om den behöver torka men annars har jag inte märkt något. sminkar mig dock väldigt sällan.


   
SvaraCitera