Aviseringar
Rensa alla

Solskydd


mens:
Vad använder ni för solskydd? Speciellt för ansiktet då. Jag har testat en massa olika ansiktskrämer med spf men eftersom de flesta innehåller hormonstörande grejer så är det svårt att hitta någon som är både säker och bra. Just nu använder jag http://www.apotea.se/av%C3%A8ne-suncare-r%C3%A9flexe-spf-50-plus-30-ml men ska antagligen köpa någon från eco cosmetics eller cliniderm snart. Egentligen ska man ju använda solskydd i ansiktet året om men nu är det ju extra viktigt. 
Pga haft hemsk problemhy av och till så är jag rätt noga med hudvård (ibland i alla fall). 
Kom fram nu fellow hudnördar!

PS kommentarer som "solar så sällan så jag behöver ingen solkräm" resulterar i 50 piskrapp.

Jag använder solskydd för barn. De är mindre fetter och är oparfymetat osv
Men jag använder det föe jag har en hudsjukdom kallad vitiligo. Så jag måste skydda mig mycket. Så vet ej om de hjälper dig ! 


   
SvaraCitera
Lounge

kakakaka: mvh icke-rosavit

är likadan, men man utsätts för exakt samma farliga strålar trots att man inte bränner sig =) så du borde verkligen bära solskydd


   
SvaraCitera
Lounge

garnierbb_500x500.jpg
använder denna för ansiktet, SPF 25 och lite färg i så använder den som foundation också.. så jävla prisvärd, 40 kr!! 

tan---pretect-30_15145.jpg
använder för kroppen, gör att brännan håller längre typ på köpet


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

MyLifeX4:

Jag använder solskydd för barn. De är mindre fetter och är oparfymetat osv
Men jag använder det föe jag har en hudsjukdom kallad vitiligo. Så jag måste skydda mig mycket. Så vet ej om de hjälper dig ! 

Ja många av barnsolskydden är bra. Det finns dock många miljögifter och hormonstörande i dem också om man väljer fel märke.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Lounge:
garnierbb_500x500.jpg
använder denna för ansiktet, SPF 25 och lite färg i så använder den som foundation också.. så jävla prisvärd, 40 kr!! 

tan---pretect-30_15145.jpg
använder för kroppen, gör att brännan håller längre typ på köpet

Synd bara att den innehåller octinoxate 🙁 hade den förut dock.


   
SvaraCitera
Lounge

mens: Synd bara att den innehåller octinoxate 🙁 hade den förut dock.

Ansiktscremén? Skiter nog i det faktiskt. Den är så jävla bra och prisvärd. Provade typ Eucerins motsvarighet och blev helt gulbrun i fejjan. Nat good.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Lounge:

Ansiktscremén? Skiter nog i det faktiskt. Den är så jävla bra och prisvärd. Provade typ Eucerins motsvarighet och blev helt gulbrun i fejjan. Nat good.

yez. såg bara en bild. jo jag gör i viss mån också men vill inte riskera att få mer knas med min sköldkörtel så det är väl dumt att chansa. försöker vara lite miljövänlig också.
eucerins mattifying spf 50 med färg är rätt bra dock.


   
SvaraCitera

Har aldrig använt solskydd nån gång.


   
SvaraCitera

kakakaka:

menade att jag är brun och behöver mer sol än vad jag får under sommaren! så d e chill

Lounge:

är likadan, men man utsätts för exakt samma farliga strålar trots att man inte bränner sig =) så du borde verkligen bära solskydd

trodde jag kunde komma undan 🙁 ja jag får väl kladda mig som alla andra


   
SvaraCitera
Lounge

kakakaka: trodde jag kunde komma undan 🙁 ja jag får väl kladda mig som alla andra

nää risken att få typ hudcancer är lika hög


   
SvaraCitera

Lounge:

nää risken att få typ hudcancer är lika hög

det är mindre risk för de med brun hy/bruna ögon såklart, men vill ej riskera att få ojämn pigmentering och rynkor!!


   
SvaraCitera

Använder ibland, oftast när jag redan har bränt mig och ej vill brännas ytterligare. solbränna är en del av sommaren ändå, menar jag. Det ska svida lite. Rodnar


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

S3ON: . Det ska svida lite. Rodnar

cancer!! rynkor!!


   
SvaraCitera

mens:

cancer!! rynkor!!

Vi kommer alla dö av dt ändå typ... Så jävla mkt kemikalier som återfinns i alla livsmedel osv.. En ska odla allt själv osv dårå... Men kemikalierna återfinns väl i jorden oavsett pga alla utsläpp etc Förvirrad


   
SvaraCitera
reben

använder nån jag köpt på apotek, e apotekets egna lr kanske apotek hjärtats egna minns ej, spf 30, ganska kass på att använda solskydd när jag verkligen inte "ska sola". men ah, har ju knappast behövts i år ändå =(


   
SvaraCitera