Aviseringar
Rensa alla

Solskyddskräm


Röstade på 30 eftersom min ansiktskräm har spf 30 ( http://www.basiderm.se/sv/basiderm/oil-control-daily-moisturizer )

Kroppen är jag dålig på att smörja in med spf. Vet inte ens om jag har någon solskyddskräm till den.. tror inte att jag har det.
Brukar låna folks ibland dock. Borde ju köpa egen men jag solar väldigt sällan numera, dock borde man ju smörja in sig ändå.

Greken: Dessutom i form av kokosolja).

bara kokosolja?


   
SvaraCitera
Draug

Tigerdrottningen: Nej, använder inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Röstade på 30 eftersom min ansiktskräm har spf 30 ( http://www.basiderm.se/sv/basiderm/oil-control-daily-moisturizer )

Kroppen är jag dålig på att smörja in med spf.

Är tvärtom. Men ofta är det SPF i ansiktskrämer/smink, använder ju dock inte foundation på sommaren


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen: Ja, SPF 50

använder spf 30–50 och minst ppd 15. pallar dock bara halsen och ansiktet. brukar för det mesta ha skyddande kläder, men smörjer kanske armarna och benen om det är stark sol.

Greken: Jag har ljus och känslig hy, men använder bara 2-8 i solskyddsfaktor (Dessutom i form av kokosolja). Tänker ofta på att "vila" i skuggan när jag är ute.

det är 100% pseudovetenskaplig bullshit att man skulle kunna använda kokosolja eller någon annan "naturlig" olja som morotsolja som solskydd. det är ett idiotiskt alternativ som förespråkas av samma typ av människor som tror att vaccinering orsakar autism.


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen:

Är tvärtom. Men ofta är det SPF i ansiktskrämer/smink, använder ju dock inte foundation på sommaren

Mm men oftast är det ju så pass lågt skydd att det knappt spelar någon roll. Dock är det väl bättre än ingenting.


   
SvaraCitera

Använder inte i norden 


   
SvaraCitera

30 där solen e stark, typ medelhavsländerna. Fast hjälper inte jättebra, brukar ändp bränna mig en massa och senare tappa skinnet.


   
SvaraCitera

durga: det är 100% pseudovetenskaplig bullshit att man skulle kunna använda kokosolja eller någon annan "naturlig" olja som morotsolja som solskydd. det är ett idiotiskt alternativ som förespråkas av samma typ av människor som tror att vaccinering orsakar autism.

Jag är medveten om att det inte skyddar särskilt bra därför skrev jag att jag "vilar"  i skuggan ofta under dagarna.


   
SvaraCitera

isola: bara kokosolja?

Japp. Är dock ingen albino, kan få lite färg så jag avlider inte så länge jag inte sitter ute allt för länge.


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen: Nej, använder inte

Men solar aldrig så.


   
SvaraCitera

I Sverige kan jag gå utan utan att bränna mig, men när jag åker utomlands (blir oftast ett medelhavsland) så använder jag 30 på kroppen och 50 i ansiktet


   
SvaraCitera

Tigerdrottningen: Ja, SPF 50

de gånger jag väl använder det tar jag i


   
SvaraCitera