Aviseringar
Rensa alla

sommarjobb


Ämnesstartare

Hej, jag är skitnervös för att jobba i sommar, har provjobbat i två dagar nu och det känns jättejobbigt att komma in på en ny arbetslplats där man inte känner till någon eller några rutiner. Någon som är/varit med om samma sak/liknande och kan ge lite tips[cute]


   
Citera

heey:

Någon som är/varit med om samma sak/liknande och kan ge lite tips[cute]

Är med om samma just nu, började idag. Ska dessutom bli chef typ så måste lära mig allt på en vecka ;D

tips, hmm. Oroa dig inte, gör det du ska och ta till dig det som sägs som tips av chef och andra på jobbet.
Våga snacka med arbetskamraterna, de bits inte, och det är alltid trevligt om man kan snacka under tiden det inte händer saker på jobbet.
Våga ta för dig.


   
SvaraCitera

Man kommer in i det efter ett tag, när man slutat vara nervös för att göra fel osv.

Vad för typ av arbete har du fått? Jag fick ett ganska tungt och pyssligt arbete - men kom som sagt in i det. Och de anställda brukar väl vara ganska så nyfikna på nyanställda - och även ganska så förstående? Så det där borde lösa sig jue.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch vilken press att lära sig på en vecka ju, hur gick första dan då? [smile]
Jo alla man pratar med säger att man kommer in i det men det känns inte så nu bara. Det är ju också jobbigt att inte riktigt veta hur mycktet de förväntar sig av en och om de tycker att man är duktig.
Jag ska jobba som servitris på en restaurang, är mitt första "riktiga" jobb hehe.


   
SvaraCitera