Aviseringar
Rensa alla

Sommarjobb


Ämnesstartare

Någon här som har skaffat sig något roligt sommarjobb i år?
Själv så valde jag att ta det lugnt i år och bara chilla [cool]


   
Citera
Ämnesstartare

har sommarjobb, om det är kul är en annan femma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe ska vara mister fix-it på en högstadieskola kommer bli asägigt.


   
SvaraCitera
Issen

Nej, är astråkigt men... får duga... mindre än halva tiden kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chickfactor:

hehe ska vara mister fix-it på en högstadieskola kommer bli asägigt.

Var "IT-tekninker" förra sommaren, var ganska kul, bara att ghosta, montera lite minnen och byta gamla datorer och tjänade 80kr i timmen, så det var helt ok för att vara ett sommarjobb [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nein jag sökte två jobb men blev nekad. Sen insåg jag att jag inte har något speciellt behov av pengar. Har redan så mycket som jag behöver för att resa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Själv så valde jag att ta det lugnt i år och bara chilla [cool]

Öhm... Me too [cool][confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har jobbat i 4 år [cool]


   
SvaraCitera

Har verkligen inget jobb! På sommarlovet ska man glassa och vila 😉

Sen är det lite fnissigt med sådana som säger att sommarjobbet är ett enormt lyft för den framtida CV:n. Visserligen ingen slump eftersom orden kommer från kommunalanställda arbetare, brrr...

Knappast någon större merit med "parkarbete i tre veckor hos Riksbyggen" när man jobbsöker efter tagen examen på högskolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jackman:

Sen är det lite fnissigt med sådana som säger att sommarjobbet är ett enormt lyft för den framtida CV:n. Visserligen ingen slump eftersom orden kommer från kommunalanställda arbetare, brrr...

Sommarjobbet är ett bra sätt att fylla sitt CV och det visar för framtida arbetsgivare att du har arbetslivserfarenhet och lite personligt driv. Även om arbetsuppgifterna i sig är helt irrelevanta för ditt framtida yrke. Givetvis är det inte på något sätt en avgörande faktor för huruvida du får jobbet eller ej, men det ger ett positivt intryck.


   
SvaraCitera

Jag ska flytta en arbetsplats, stoppa ner pärmar i kartonger, ta upp pärmar. Kommer bli sjukt soft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ska sommarjobba på ett fritids. 🙂 var där förra året också, trivdes som fisken i vattnet!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ska sommarjobba på ett bygga i ca 4-5 veckor.. cash!!!!![party][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Var "IT-tekninker" förra sommaren, var ganska kul, bara att ghosta, montera lite minnen och byta gamla datorer och tjänade 80kr i timmen, så det var helt ok för att vara ett sommarjobb [crazy]

Jävlar, jag tjänade max 65 kr/tim och då var jag vaktmästare. Då var jag även 18 år. Men jag var väldigt glad att jag fick jobbet.

Har inte sökt det här året, men nästa sommar ska jag nog söka jobb i Norge som undersköterska, enda stället där man hittar ungdomsjobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Någon här som har skaffat sig något roligt sommarjobb i år?

nej[sad]


   
SvaraCitera