Aviseringar
Rensa alla

Sommarjobb eller helgjobb


Ämnesstartare

Någon som har ett förslag på ett sommarjobb/helgjobb för en 15 åring ??[smile]


   
Citera

nattiiz:

Någon som har ett förslag på ett sommarjobb/helgjobb för en 15 åring ??[smile]

Image
McDonalds

Perfekt för en 15 åring.


   
SvaraCitera

inte lite sent ute nu va.

nej jag vet inte vad en 15åring kan arbeta med.


   
SvaraCitera

15år är en väldigt svår ålder att få jobb. Eftersom enligt lag får du inte hantera pengar innan du blir 16år. Du får inte heller använda några maskiner.

Men trädgårdsarbete är ett rätt hyfsat jobb.


   
SvaraCitera

Manglind:

15år är en väldigt svår ålder att få jobb.

Jag fick fan nattjobb som 15 åring. Tack vare nya eu-regler. Så leta efter någon snabbmats kedja.


   
SvaraCitera

Bajwa:

Jag fick fan nattjobb som 15 åring. Tack vare nya eu-regler. Så leta efter någon snabbmats kedja.

har bestämt för mig att det när jag var 16 icke var lagligt att jobba efter kl 22.00


   
SvaraCitera

äldreomsorg kanske.. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det borde du söka till [smile] Jag terminsjobbar på ett äldreboende, men du får vara beredd på att hantera dementa när du t.ex ska gå ut med någon dement.

Ibland kan dom säga "NEEEJ! JAG VILL INTE GÅ HEEM!" och ibland kan dom försöka slå dej....

Plus att DU som vårdgivare inte kan göra något ifall dom gör något mot DIG...

Och du har tystnadsplikt [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Philosophy:

Ja det borde du söka till [smile] Jag terminsjobbar på ett äldreboende, men du får vara beredd på att hantera dementa när du t.ex ska gå ut med någon dement.

Ibland kan dom säga "NEEEJ! JAG VILL INTE GÅ HEEM!" och ibland kan dom försöka slå dej....

Glöm inte att tillägga att många i personalen ofta är på gränsen till vidriga.. Känns som att majoriteten av dem som jobbar inom vården är griniga och bittra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det stämmer !
Var beredd på att bli skvallrad för vadsomhelst!

Idag la jag ett glas på vänster sida utav en äldre. Och sen hörde jag att alla sa "AHH! Och Christian han la glaset där!!!" Så då sa jag "Skojar ni eller? Hur fan orkar ni skvallra om en 15 årig pojke? Ni borde fan skämmas"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Philosophy:

Idag la jag ett glas på vänster sida utav en äldre. Och sen hörde jag att alla sa "AHH! Och Christian han la glaset där!!!" Så då sa jag "Skojar ni eller? Hur fan orkar ni skvallra om en 15 årig pojke? Ni borde fan skämmas"

Haha är det sant? Jag hoppades på att du som antagligen har sysslat med det skulle kalla mig en fördomsfull jävel :D. Fick ett sommarjobb i äldrevården genom kommunen förra sommarn, orkade inte med människorna som jobbade där och bytte efter 1 vecka.. Skulle jobba på ett sjukhus den här sommaren men efter ett besök kunde man konstatera att samma jävla bittra idioter jobbar på alla områden inom vården..

Vad har det här med tråden att göra? Jo, håll dig borta från detta helvete på jorden!!


   
SvaraCitera

sälja tidningar mvh 16åring
de e najs fast ja funkar ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

merva:

Haha är det sant?

Ja, helt sjukt!

merva:

Vad har det här med tråden att göra? Jo, håll dig borta från detta helvete på jorden!!

Haha, stämmer

fast om man vill ha ett jobb så är det ju Äldreomsorgen som är det lättaste stället att få jobb på. 🙂


   
SvaraCitera

diska på någon resturang, det gjorde jag


   
SvaraCitera