Aviseringar
Rensa alla

Sommarjobb eller jobb för 14 år gammal tjej?


sarab00:

Men med mitt barnbidrag köper hon kläder och saker till mitt rum. Men jag menar till småsaker som snacks och massa sånt. Skolböcker o allt.

De flesta får ändå månadspeng för en del av sitt bidrag. Till just snacks, sparning eller vad man vill göra med det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

schim:

De flesta får ändå månadspeng för en del av sitt bidrag. Till just snacks, sparning eller vad man vill göra med det

Men jag vill ändå tjäna mina egna pengar.. Glad


   
SvaraCitera

Har du ingen släkting med stökigt hus som skulle kunna erbjuda en slant för att du ska städa?


   
SvaraCitera

sarab00:

Men om det är i göteborg, vad har det med att jag bor i stockholm att göra? :S

Haha inget 🙂 vill bara uttrycka mitt missnöje om min hemstad. Och i Sthlm är det mycket troligare att du får jobb iaf via kommunen 🙂 


   
SvaraCitera

Kolla denna artikeln: Klicka Mig!
De har en annons där de skriver att de söker "TVTyckare" Alltså man ska typ jobba hemifrån och berätta om program, skriva recensioner skapa topplistor och sånt. Man tjänar 15,000 på 3 veckor och man får ställa upp sina egna arbetstider.

Men det är nog ett jobb som 100+ söker och du måste visa att du är lämpad för jobbet.
OBS! Det står 16 år + men det är önskade kvalifikationer så man behöver inte vara det om man visar att man kan klara av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antedante:
Har du ingen släkting med stökigt hus som skulle kunna erbjuda en slant för att du ska städa?

Det klart jag har släktingar men deras barn är stora förutom 1, hon är 6 år gammal och gör allt hennes mamma säger till hennes så dom har inte stökigt hus.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Phil98:

Haha inget 🙂 vill bara uttrycka mitt missnöje om min hemstad. Och i Sthlm är det mycket troligare att du får jobb iaf via kommunen 🙂 

kollade via kommunen och man var tvungen att vara 16 eller 17, minst. 


   
SvaraCitera

Sorry men de finns i princip inga vita jobb för 14 åringar. Jag själv knega varje sommar sen jag va 13 men ja jobba svart i kiosker o cafeer  


   
SvaraCitera

Olivia164Kista:
Sorry men de finns i princip inga vita jobb för 14 åringar. Jag själv knega varje sommar sen jag va 13 men ja jobba svart i kiosker o cafeer  

Ska jobba svart i en butik i sommar!  Mycket glad


   
SvaraCitera