Aviseringar
Rensa alla

Sommarjobb 15


Ämnesstartare

Hej, vad kan man få för sommarjobb om man är 15 (04) år?


   
Citera

På kommunen om jag minns rätt.


   
SvaraCitera
Emer
 Emer

Är också 04, jag proade på en resturang i åttan och försökte göra ett så bra intryck som möjligt. Efter det fick jag sommarjobb där och ska vara där den här sommaren också.

Gör ett CV och gå till de butiker och restauranger där du bor. Förklara att du söker sommarjobb. Var så framåt och intresserad som möjligt. Och gör det så fort du kan eftersom det är nu många söker. Ju senare du söker ju större chans är det att de redan hittat sommarjobbare. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emer:
Är också 04, jag proade på en resturang i åttan och försökte göra ett så bra intryck som möjligt. Efter det fick jag sommarjobb där och ska vara där den här sommaren också.

Gör ett CV och gå till de butiker och restauranger där du bor. Förklara att du söker sommarjobb. Var så framåt och intresserad som möjligt. Och gör det så fort du kan eftersom det är nu många söker. Ju senare du söker ju större chans är det att de redan hittat sommarjobbare. 

Okej tack. Vad tjänade du?


   
SvaraCitera
Emer
 Emer

Ojojoj132:

Okej tack. Vad tjänade du?

Jag tjänade ungefär 80kr i timmen. Hade också så kul att jag bad om att få fler pass. Mot slutet jobbade jag fem dagar i veckan fast bara på förmiddagen, så hade alltid tid på eftermiddagen att träffa vänner, bada och allt sånt där. Totalt tjänade jag över 10 000kr Oskyldig


   
SvaraCitera