Aviseringar
Rensa alla

Sommarjobb/jobb som 14 åring


Ämnesstartare

Hej jag är en ansvarig 14 årig tjej som väldigt gärna skulle vilja skaffa ett jobb eller åtminstone ha ett sommarjobb till sommaren. Har ni några tips på både jobb och hur man skriver CV osv? Jag vet redan att man kan sälja reklam för Sveriges direkt reklam men det verkar vara ett väldigt hårt jobb för låg lön speciellt eftersom jag bor i en liten stad. Är det möjligt att jobba på Coop eller Hemköp eller något liknande? Att fylla på varor isf tänker jag?  Aja, skriv allt ni vet och kommer på! Vill ha så många tips jag kan få!Glad


   
Citera
M04
 M04

Tror de kan va 16 år för att sommarjobba på Coop :/  
men finns de nåt hunddagis, aktiviteter för mindre barn som man kan vara med å leda elr Aa inte vet jag,
vissa kommuner har också så att man kan skicka in till kommunen att man söker sommarjobb så ger de förslag på olika saker inom kommunen typ elr nåt


   
SvaraCitera

Kanske är svårt att få jobb som 14 åring hos större företag, de flesta tar nästan bara emot folk som är över 16 år. Kanske känner du någon som äger ett företag där du kan sommarjobba, kanske på ett lager? Varför inte erbjuda dig att gå ut med grannens hund eller klippa gräset hos de? Tror dessvärre att det är mestadels småjobb du får nöja dig med tills du blir lite äldre.
Ett tips är om du sommarjobbar på ett företag att när du är klar för sommaren fråga om en kvittens/underskrift, kan vara bra och ha sen när du i framtiden ska söka sommar- eller extrajobb. 🙂


   
SvaraCitera

Vår skola lärde oss att skriva cv när vi gick i 8


   
SvaraCitera

hunddagis


   
SvaraCitera

Emmie Viklund:
Hej jag är en ansvarig 14 årig tjej som väldigt gärna skulle vilja skaffa ett jobb eller åtminstone ha ett sommarjobb till sommaren. Har ni några tips på både jobb och hur man skriver CV osv? Jag vet redan att man kan sälja reklam för Sveriges direkt reklam men det verkar vara ett väldigt hårt jobb för låg lön speciellt eftersom jag bor i en liten stad. Är det möjligt att jobba på Coop eller Hemköp eller något liknande? Att fylla på varor isf tänker jag?  Aja, skriv allt ni vet och kommer på! Vill ha så många tips jag kan få!Glad

Finns säkert något ställe där du kan få sommarjobb i att plantera blommor vid någon kanal eller nåt. Barnkalas är också ett val.


   
SvaraCitera

Hej! Har du haft praktik? Fråga isåfall på det stället. Jag är nästan säker att jag kommer få sommarjobb på min praktikplats! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xoxo0505:
Hej! Har du haft praktik? Fråga isåfall på det stället. Jag är nästan säker att jag kommer få sommarjobb på min praktikplats! 

Alltså jag ska praktisera vecka 12 och då är det hos en ortoped. Sommarjobb inom vården är ju näst intill omöjligt. Speciellt i min ålder :/


   
SvaraCitera

När jag var i din ålder sökte jag mig till bostadsrättsföreningen där jag bor. Fick jobb som målare under en sommar. Men vet om kompisar som jobbade med direktreklam, på föräldrars jobb etc. 

Vad intresserar dig med ett sommarjobb? Är det endast pengar kan man söka mycket, trots din ringa ålder. 


   
SvaraCitera

Emmie Viklund:
Hej jag är en ansvarig 14 årig tjej som väldigt gärna skulle vilja skaffa ett jobb eller åtminstone ha ett sommarjobb till sommaren. Har ni några tips på både jobb och hur man skriver CV osv? Jag vet redan att man kan sälja reklam för Sveriges direkt reklam men det verkar vara ett väldigt hårt jobb för låg lön speciellt eftersom jag bor i en liten stad. Är det möjligt att jobba på Coop eller Hemköp eller något liknande? Att fylla på varor isf tänker jag?  Aja, skriv allt ni vet och kommer på! Vill ha så många tips jag kan få!Glad

Jag är 14 och jag tjänar vanligtvis mellan 400 och 800 i timmen, kolla här vad jag skrev i en annan tråd:  https://ungdomar.se/forum/thread/passiva-inkomster-ett/#forum_post_id-14153437

Utöver det som står där så kan man utföra aktivt arbete online, det jag började med var hemsidor på fiverr.com:-)


   
SvaraCitera