Aviseringar
Rensa alla

Sommarjobb, ledighet


Ämnesstartare

Det är så att jag förmodligen har ett sommarjobb. Men innan jag var helt säker på det planerade jag in en liten resa + en festival som varar ungefär 5 dagar sammanlagt i mitten av sommaren. Hur fan säger man när man ska börja prata om tider och sådär? Jag vill ju verkligen jobba, vill inte att dom ska tro att jag inte är arbetsvillig. Antar att man inte kan säga när man kan jobba utan får ut tider sådär hipp som happ? :/ känner mig lite nervös. när jag är typ nyanställd och allt.


   
Citera

säg "jag och några vänner har planerat in en resa dessa datum, fungerar det att jag är borta då?"


   
SvaraCitera

åk ba


   
SvaraCitera

headswithroll:

.

säg bara som det är och fråga om det är okej att du är ledig dem dagarna.
Kan du inte vara det (och du köpt biljett osv) sälj det ;D


   
SvaraCitera

Du får ju prata med din arbetsgivare. Räkna inte med att de garanterat kommer kunna ge dig 5 dagars semester. Var beredd på att du kan få ställa in den. Det beror på dina anställningsvillkor och / eller om din arbetsgivare är lite sjyst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

säg "jag och några vänner har planerat in en resa dessa datum, fungerar det att jag är borta då?"

ja, funderar på att säga att vi planerade det i höstas. jag har ju köpt allting så finns ju verkligen ingen möjlighet att avboka. och det är under midsommar så då kanske det ändå inte behövs så mycket folk. men sedan har jag en annan resa inplanerad i augusti också. jag kan ju jobba hela juni fram till att jag ska åka och sedan hela juli förutom de 2 första dagarna. borde ju fungera..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Knarko:

säg bara som det är och fråga om det är okej att du är ledig dem dagarna.
Kan du inte vara det (och du köpt biljett osv) sälj det ;D

Borde man inte kunna byta bort?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

pumanJessica:

Du får ju prata med din arbetsgivare. Räkna inte med att de garanterat kommer kunna ge dig 5 dagars semester. Var beredd på att du kan få ställa in den. Det beror på dina anställningsvillkor och / eller om din arbetsgivare är lite sjyst.

Ja, fan. jag är så galet nervös. kan verkligen inte ställa in resan! festivalen kan jag skita i dock.


   
SvaraCitera

headswithroll:

borde ju fungera..

säg som det är. Det är större chans att din arbetsgivare ger dig ledigt om han vet om det långt i förväg.


   
SvaraCitera

headswithroll:

Borde man inte kunna byta bort?

byta med en annan person?
går nog säkert men om du inte vet deras scheman osv så blir det nog svårare 😛 kolla med arbetsplatsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

säg som det är. Det är större chans att din arbetsgivare ger dig ledigt om han vet om det långt i förväg.

Ja, får väl säga som det är i tid. ska ringa nästa vecka!

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Knarko:

byta med en annan person?
går nog säkert men om du inte vet deras scheman osv så blir det nog svårare 😛 kolla med arbetsplatsen

Ja, precis. Det är på ICA så det känns som att det borde gå, då det finns många extrajobbare. Blir väl som det blir men vore ganska trevligt om jag fick ledigt 5 dagar. man jobbar väl annars inte precis varje dag när man sommarjobbar? Borde väl kunna byta bort någon annan helg, eller andra dagar man annars ska vara ledig.


   
SvaraCitera