Aviseringar
Rensa alla

Sommarjobb lön fråga


Ämnesstartare

Har precis avslutat min Praktik hos ett data/video företag,blev erbjuden ett sommarjobb jag tacakde ja såklart men fick reda att timlönen är 78kr/h ska ja va nöjd med de? kan ju alltid fråga om mer, kommer altså jobba som it-support

är det skillnad på sommarjobbs löner om man fått ett jobb från kommunen eller om man hittat själv?

Dock kanske ja ska va glad av meriten/utbildningen ja får

Mvh Max


   
Citera
Ämnesstartare

glömde skriva ja är 18:)


   
SvaraCitera

tycker du ska vara nöjd, det är trots allt "bara" sommarjobb och du är ju bara 17 eller 18


   
SvaraCitera

kommunens sommarjobb brukar ha uruselt betalt, ibland runt 50 kr i timmen för minderåriga. barnslaveri.


   
SvaraCitera

låter ganska lite, men är väl bättre än inget om du inte får något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blev ju erbjuden det verkar som dom behöver mig i sommar eftersom så månnga är på semester
men tack för svaren


   
SvaraCitera

Jag är 16, kommer få 80kr/h


   
SvaraCitera

Kommer få 84kr i timmen, Västerås ger mest pengar i hela Sverige. [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så 78kr/h är dåligt ?:(


   
SvaraCitera

argono93:

så 78kr/h är dåligt ?:(

när jag var sjutton fick jag 65 i timmen.
nu... venne

tänk såhr, har du ett bättre erbjudande på g? beroende på hur långa pass och hur ofta kan du LETT komma upp i över 20 k

ok det är mycket för mig


   
SvaraCitera

fick ett sommarjobb 74kr/h. Fast jag va tvungen att va i sthlm värsta mkt då(9-5 jobb typ), palla ej vara så bunden under sommarn för så lite lön [cute]


   
SvaraCitera

tycker de låter lite men det är ju iof ett sommarjobb så det är väll inte så farligt endå


   
SvaraCitera
Åtta

framtidstron lever:

kommunens sommarjobb brukar ha uruselt betalt, ibland runt 50 kr i timmen för minderåriga.

Vad bor du i för borgarkommun? När jag sommarjobbade som femtonåring fick jag 36kr/h. [sad]


   
SvaraCitera

Du ska vara nöjd:

Varför?
* Alla får inte jobb
* En bra lön för att vara 17-18
* Merit
* Du får lära dig det verkliga livet

[wink]


   
SvaraCitera

Dock har jag aldrig tjänat så lite efter jag blev 16.[cute]


   
SvaraCitera