Aviseringar
Rensa alla

Sommarjobb som är lite lättare att få?


Ämnesstartare

Hejsan!

Eftersom jag hört att det är så svårt att få sommarjobb, och jag tänkte på nästa år. Kan man vara ute i god tid (På våren kan man skicka ett brev eller nåt så man kan försöka vara en av dom första istället för att komma mitt i sommaren och bara "öh, kan jag sommarjobba här?, öh...")

* Matbutiker(ICA Supermarket,ICA MAXI,HEMKÖP,WILLYS etc)
Svårt eller lätt att få sommarjobb där?

* Elektronikbutiker (SIBA,ELGIGANTEN,MEDIAMARKT etc)
||-||

Det är typ det enda jag kan komma på som man inte måste ha en del erfarenhet av... Men rablla gärna lite saker, för ju fler destå bättre!

Men det här med att man inte får jobba längre än till 7 om man är under 15... Måste man ha fyllt 15 eller funkar det om man ska fylla 15? (Fyller år mitt i sommaren, så det kan väl funka men känns lite jobbigt om man inte får nåt jobb bara för att man inte fyllt 15, om man liksom fyller år om några veckor...)


   
Citera

Det bör vara året då du fyllt 15. Så du bör få jobba längre 🙂

Skicka in ett cv eller gå till stället i fråga direkt efter jullovet. Brukar vara en bra tid. Lätt och lätt... Beror nog på stad 😛

Men nog tusan är de bland de lätta att få jobb på. Dessutom kan du nog få sommarjobba på de flesta ställen. T.ex. på en flygplats eller en chark etc.

Ett tips är morgontidningar.

Dvs. du går upp runt 3:30 kör ut tidningar i ett distrikt (2-3h) sedan är du ledig. Påsåvis har du hela dagarna att göra annat skoj 🙂


   
SvaraCitera

teensoundman:

(2-3h)

tjänar runt 7000-10000/månad beroende på distrikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

teensoundman:

Skicka in ett cv eller gå till stället i fråga direkt efter jullovet. Brukar vara en bra tid. Lätt och lätt... Beror nog på stad 😛

Bra idé! Borde vara lite kul också att skriva ett cv, eftersom jag aldrig gjort det förut! [y]

Tänkte att det kanske skulle vara lite väl att gå sådär på vintern, men det är väl visst inte det.

teensoundman:

Ett tips är morgontidningar.

Nej du tack, skiter i vad jag tjänar men morgontidningsjobb är ett av jobben i mina mardrömmar... Dessutom har jag så lite att göra på sommaren satt jag skulle ha skittråkigt hela dagarna istället för att sova bort halva dan. Men har man jobb så går man ju upp tidigt ändå, men 3:30 är lite väl tidigt tycke jag [crazy]

Ja, jag får väl skriva tjugofemtusenfyrtiosju cv på jullovet då så jag kan lämna ett till alla butiker och ställen jag kan tänka mig att jobba på. Då ska jag nog få tag på ett jobb!


   
SvaraCitera

Allegro:

Ja, jag får väl skriva tjugofemtusenfyrtiosju cv på jullovet då så jag kan lämna ett till alla butiker och ställen jag kan tänka mig att jobba på. Då ska jag nog få tag på ett jobb!

Kanoners! Lycka till!


   
SvaraCitera

Allegro:

Dessutom har jag så lite att göra på sommaren satt jag skulle ha skittråkigt hela dagarna istället för att sova bort halva dan. Men har man jobb så går man ju upp tidigt ändå, men 3:30 är lite väl tidigt tycke jag

hade en pojkvän som gillade nätter. Han höll sig vaken tills det var dags att åka till jobbet (jobbade med att köra ut tidningar), sen kom han hem och slocknade. sov sin "natt" mitt på dan när det var varmt och äckligt och vaknade framåt eftermiddagen när det var dräglig temperatur ute.


   
SvaraCitera

Sök alla möjliga jobb. Tänk ut ställen som inte de flesta kommer att söka på. Gå dit med CV, tänk på att ha en bild på dig själv med. Sök i tid.


   
SvaraCitera