Forumet - Sommarjobb!

Sommarjobb!

167 0 5
Hej alla!

Jag ska söka sommarjobb och har lite frågor. Ska man söka genom kommunen eller ska man fråga i en fysisk butik? Hur är lönerna hos kommunerna och vanliga butiker, är de stor skillnad? Och sen, har ni några tips på bra sommarjobb?

Tacksam för svar!

//Tjej, 16 (17 i sommar

Anonymtjej007: Hej alla!

Jag ska söka sommarjobb och har lite frågor. Ska man söka genom kommunen eller ska man fråga i en fysisk butik? Hur är lönerna hos kommunerna och vanliga butiker, är de stor skillnad? Och sen, har ni några tips på bra sommarjobb?

Tacksam för svar!

//Tjej, 16 (17 i sommar
Sommarjobba i kommunen är ju helt okej, beror dock på vilken kommun. Ex: Botkyrka Kommun i Stockholms Län ger ut 5000kr som lön men sen att sommarjobba i en riktig butik eller bilverkstad eller nåt kan vara svårare men där kan du ju också få mer pengar.

Spana också in:

Mitt första sommarjobb var kommunalt (asså ett kommun-sommarjobb) och lönen va kass. Jag och en annan tvättade kommunens bilar i 3 veckor och vi fick ca 4250 var.

Mitt andra sommarjobb hade jag i somras, det är där min morsa arbetar och där fick jag skruva med bilar istället. Lönen var sjukt mycket bättre, jobbade där i 5 veckor och fick ut nästan 18 000 och jag skattade inget på det heller.